Chruszczobród - po co drugi peron?
s***@gmail.com
2018-02-07 19:50:36 UTC
Dzisiaj, w ramach "akcji antysmogowej" skorzystałem z oferty KS na bezpłatną jazdę na dowód rejestracyjny. Miałem ambitny plan kółeczka, ale że nie chciało mi się wcześnie wstać, wybrałem wariant mini "śladami Towarzysza Edwarda": Częstochowa-Będzin-Częstochowa.
Mam pytanie - nigdy nie zwróciłęm na to uwagi - nie jeżdzę tamtędy aż tak często - po co na stacji Chruszczobród drugi, "wschodni" peron? Jest on oddalony od "zachodniego" o - na oko - kilkaset metrów. Jest też odnowiony - ale pociąg i w jedną i w drugą stronę korzysta z peronu I, "zachodniego". Po co jest tamten?
Wg rozkładu plakatowego: https://portalpasazera.pl/Plakaty wszystkie pociągi zatrzymują się na tym samym peronie I. Czyżby plany rozbudowy sieci na przyszłość i będą z tamtego peronu odjeżdżały pociągi w innym kierunku? Jakim?
Jędruś
2018-02-07 20:07:18 UTC
Post by s***@gmail.com
Po co jest tamten?
W razie dowolnych trudności można teraz bez problemu wyprawić pociąg po torach "towarowych". Dotychczas takie jazdy skutkowały brakiem postojów od Łaz do Ząbkowic. Pierwsze rozkładowe postoje zaplanowano zaraz po 11 marca.

Jędruś
s***@gmail.com
2018-02-07 20:14:13 UTC
Dzięki za rzeczową odpowiedź. To będą jakieś konkretne pociągi wg jakiegoś klucza (np. kończące bieg w Zawierciu) czy po prostu jakieś wybrane, które z racji np. pośpiesznego jadącego w tym samym kierunku będą kierowane na te towarowe tory?
Jędruś
2018-02-07 20:32:24 UTC
Post by s***@gmail.com
[...]
Na początek jest chyba tylko po jednej sztuce w każdą stronę a i to nie przez cały rozkład, właśnie w celu przepuszczenia szybszego pociągu bez wydłużonego postoju w Łazach czy Ząbkowicach.