połączenie Warszawa - rz. Brda (Chojnice, Miastko, Słupsk?)
Agata
2006-07-11 19:26:47 UTC
Witajcie,

mam problem na poły kolejowy. Wybieramy się małą grupą na spływ kajakowy i
nagle się okazało, że dojazd nad rzekę nie jest tak prosty jak kiedyś.
Pamiętam, że parę lat temu jechałam nad Brdę z jedną przesiadką (z PKP w PKS),
a obecnie? Po tych likwidacjach i cięciach? To jakiś koszmar.

Może ktoś z Was ma jakąś radę? Przepraszam, jeśli to niezgodne z Waszymi
zasadami, ale może zamiast PKP znacie jakieś sensowne połączenie autobusowe? A
może w Bydgoszczy / Słupsku daje się wynająć busa?

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam z granicy desperacji,

Agata
Marcin Kulik
2006-07-11 19:30:15 UTC
Post by Agata
[...]
Ale gdzie konkretnie chcesz dojechać nad tę Brdę ?
MK
Marcin Kulik
2006-07-11 19:35:55 UTC
Post by Marcin Kulik
Ale gdzie konkretnie chcesz dojechać nad tę Brdę ?
MK
Z tego, co podałaś w tytule, to do Słupska dojedzie się zupelnie
bezproblemowo, do Chojnic jest bezpośredni pociąg w weeekendy (poza nimi
przesiadka w Bydgoszczy albo w Tczewie), do Miastka - z przesiadką w Słupsku
albo Szczecinku.
MK
Agata
2006-07-11 19:50:28 UTC
Post by Marcin Kulik
Post by Marcin Kulik
Ale gdzie konkretnie chcesz dojechać nad tę Brdę ?
Witaj,
dziękuję za szybką reakcję!

Rzeczywiście nie podałam konkretnego punktu... Chciałyśmy startować ze Starej
Brdy, ale teraz nie mam odwagi nawet o tym myśleć. Miałyśmy opcję od
wynajmującego kajaki, że dowiezie nas busikiem do Starej Brdy z MIASTKA. Juz o
14 chciałyśmy być na wodzie. A tu się okazuje, że to marzenie ściętej głowy...
Stąd moje pytanie o busy..
Post by Marcin Kulik
[...]
Jedziemy w poniedziałek.

Warszawa Centralna - Tczew - Chojnice

8:00 - 15:25

+ załatwienie dojazdu nad wodę... Nie wiem, ile jest z Chojnic do Sterej
Brdy,czy są tam jakieś busiki, ale i tak w efekcie: nie ma szans na płynięcie
tego samego dnia. Zanim dojedziemy na miejsce, będzie późno. Nie urządza nas
też za specjalnie ten pociąg wcześniejszy, o 4.50, bo zdechłe będziemy, a
splyw to nasz 4dniowy urlop. to ostateczność. Narazie szukam komfortowego
rozwiązania... Stąd liczę na busiki.

Identyczny problem z połączeniem z Miastkiem... Strasznie późno się robi.

Czy Bydgoszcz oferuje transport prywatny?

Dzięki raz jeszcze za reakcję,

Agata
pedadog
2006-07-11 19:51:44 UTC
Post by Marcin Kulik
Ale gdzie konkretnie chcesz dojechać nad tę Brdę ?
No to jest waśnie zasadnicze pytanie - do zrzucania się na Brdę wspaniała
była linia Człuchów - Słosinko, no ale cóż...
Z Chojnic Chyba nie starujecie - na Charzykowskim to zawodowcy spływ kończą,
a nie zaczynają ;). Ale do Miastka dojazd nie taki zły, jak już kolega
wspomniał. A jeśli macie jeszcze wybór, to polecam dopłynięcie do Brdy
Zbrzycą - też fajna rzeka - tu startowalibyście z przystanku Raduń na linii
Chojnice - Kościerzyna. Bardzo fajnie się płynie, a tłoku nie ma.
Pozdrawiam.
(nie kajakarz ale canoe-niarz)
WK
M@tej
2006-07-11 19:54:32 UTC
Dnia Tue, 11 Jul 2006 19:26:47 +0000 (UTC), " Agata"
Post by Agata
[...]
W piatki, soboty i niedziele pociag pospieszny "Kopernik" prowadzi grupe
wagonow do Chojnic. Rozklad w linku: http://miniurl.pl/13724

Chyba ze te dni nie pasuja.

--
Maciej
(piszac na priv _TOWYTNIJ_ z adresu e-mail)

"Już kuferek stoi zrychtowany,
już tam stoi na stole...
Wynieś mi go, moja najmilejsza,
wynieś mi go na kolej."
pedadog
2006-07-11 19:58:55 UTC
Post by Agata
Post by Marcin Kulik
[...]
Aaa tam - do odważnych świat należy!
Z Warszawy Centralnej startujecie 0:25 (jakby nie patrzyć to już
poniedziałek), w Szczecinku jesteście 7:56, stamtąd o 8:15 pociąg na 9:20 w
Miastku i startujecie u źródeł Brdy!
WK
pedadog
2006-07-11 20:00:30 UTC
Przepraszam za pomyłkę - ta przesiadka w Słupsku, a nie Szczecinku.
WK
s***@gazeta.pl
2006-07-11 20:00:42 UTC
Post by ***@tej
W piatki, soboty i niedziele pociag pospieszny "Kopernik" prowadzi grupe
wagonow do Chojnic. Rozklad w linku: http://miniurl.pl/13724
Chyba ze te dni nie pasuja.
Hej, hej,
dzieki za pomoc, no ale wlasnie nie pasują. Jedziemy w PONIEDZIALEK :/ Okazuje
sie, ze to blad taktyczny, taki dzien, z punktu widzenia komunikacji... :/

Pozdrawiam,
Agata
Marcin Kulik
2006-07-11 20:07:57 UTC
Post by pedadog
[...]
Jeśli chcecie płynąć w poniedziałek, to rzeczywiście warto pomyśleć o podróży
nocą. Co do busów - google za przewodnika :) Spisz numery telefonów i podzwoń.
MK
Agata
2006-07-11 20:09:54 UTC
Post by pedadog
Z Warszawy Centralnej startujecie 0:25 (jakby nie patrzyć to już
poniedziałek), w Szczecinku jesteście 7:56, stamtąd o 8:15 pociąg na 9:20 w
Miastku i startujecie u źródeł Brdy!
<marudzenie> Start przed pierwsza w nocy? Bosz. A potem obolałe i niewyspane
mamy jeszcze wiosłować sobie wesoło i się dobrze bawić? Nie ma jakiś
KOMFORTowych rozwiązań? </marudzenie>

Agata
pedadog
2006-07-11 20:44:24 UTC
Post by Agata
<marudzenie> Start przed pierwsza w nocy? Bosz. A potem obolałe i niewyspane
mamy jeszcze wiosłować sobie wesoło i się dobrze bawić? Nie ma jakiś
KOMFORTowych rozwiązań? </marudzenie>
To oczywiście indywidualna sprawa ale ja to bym po podróży minibusem w upale
przez pół Polski nie był w stanie wiosłować :) A prawie 8h to kupa czasu na
spanie - w TLK nie jest źle (rezerwacja). Jak dla mnie to jest jedno miejsce
lepsze do spania od pociągu: canoe ;). A jeśli chodzi o start w środku nocy,
to często biorę "zamach" czyli wyjeżdżam pociągowi na przeciw - ale to jak
mam bilet sieciowy.
WK
igor
2006-07-11 20:55:21 UTC
Post by Agata
[...]
No to, tak jak ktoś już zaproponował, wyjedźcie z W-wy TLK do Słupska o
0:25 (z Centralnej, 0:57 ze Wschodniej). Jak chcecie się lepiej wyspać,
to możecie dopłacić 20 zł za kuszetkę. W Słupsku bezpieczne 20 min. na
przesiadkę i o 9:20 jesteście w Miastku.

W ciągu dnia przy wyjeździe koło 7 nie macie szansy dojechać do Miastka
wcześniej niż na 14-15. Trzeba liczyć minimum 7 godzin na przejazd. Np.
bezpośredni autobus z W-wy do Bytowa wyjeżdża o 7:00 i jest w Bytowie po
15-ej.

Pozdrawiam

igor
Agat
2006-07-15 21:07:41 UTC
Post by ***@tej
W piatki, soboty i niedziele pociag pospieszny "Kopernik" prowadzi grupe
wagonow do Chojnic. Rozklad w linku: http://miniurl.pl/13724
No i tak pojedziemy. Przesunęlim wszystko o jeden dzień, coby nie spędzić
poniedziałku w podróży.

B. fajne to połączenie rzeczywiście. A z Chojnic do Przechlewa busikiem (80
PLN tamtejsi sobie życzą, 50 pln wynajemca kajaków)

Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc,
pozdrawiam, Agat
MO Bg
2006-07-15 21:36:28 UTC
Post by ***@tej
W piatki, soboty i niedziele pociag pospieszny "Kopernik" prowadzi grupe
wagonow do Chojnic. Rozklad w linku: http://miniurl.pl/13724
No i tak pojedziemy. Przesunêlim wszystko o jeden dzieñ, coby nie spêdziæ
poniedzia³ku w podró¿y.
B. fajne to po³±czenie rzeczywi¶cie.
Pamiêtajcie, ze do Chojnic jad± w poc. "Kopernik" tylko 2 ostatnie wagony. Z
miejscami w niedzielê rano nie powinno byæ problemu.

Pzdr
MO