Problemy newagu
s***@gmail.com
2018-01-20 08:37:16 UTC
Problemy Newagu wynikają z braku w lokomotywach Griffin paneuropejskiego systemu ETCS, który służy do zarządzania ruchem kolejowym. Rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego przypomina, że od 1 stycznia 2015 roku wszystkie lokomotywy poruszające się po głównych liniach kolejowych muszą być wyposażone w ETCS.

http://www.rp.pl/Koleje/301199935-Lokomotywy-dla-Lotos-Kolej-od-Newagu-nie-moga-wjechac-na-tory.html
p***@gmail.com
2018-01-20 21:22:00 UTC
Post by s***@gmail.com
[...]
No to wg "badaczy" jakości, długości, szorstkości i koloru papieru toaletowego ( bo do tego ta szacowna instytucja się nadaje) 99,9 % pojazdów należy wyłączyć z eksploatacji.

Nie wtyka tu przypadkiem swoich brudnych łap prezes prezesów ?
zeus04
2018-01-21 09:40:01 UTC
Raczej nie. Za ETCS bardzo mocno lobbują firmy je produkujące i to na forum unijnym. Niektórzy już roztaczają wizje wielkich zysków. We wtorek jednego prezesa jednej z polsko-zagranicznych firm musiałem lekko okrzyczeć, bo już nie wytrzymałem dwudniowego słuchania płatnych reklam i liczb branych z sufitu. Najgorsze że moja firma zapłaciła ogromne pieniążki (1500 zł od osoby za dwudniowe szkolenie + hotel, wyżywienie itp), a merytoryki było minimum w porównaniu do wykładu jacy to oni nie są super i w ogóle, czyli nie nam płacono za słuchanie reklam tylko my płacimy, słuchamy głupoty i jeszcze płacimy x razy więcej, bo tylko oni mają homologacje, certyfikaty, sil-4 itp. itd....
/dev/SU45
2018-01-21 15:26:40 UTC
Dlatego właśnie gdyby nasz kraj serio traktował wyzwania rozwojowe i
premier nie był populistą, to zamiast idiotycznych i nierealnych
pomysłów (elektryczne syrenki i centralne porty, i wszystko w państwowym
wykonaniu) postawiłby na tańszą wersję ETCSa, umożliwiającą autonomiczną
jazdę i zwiększenie bezpieczeństwa w stosunku do obecnej mieszanki
technologii XIX, XX i XXI wieku. Dopasowaną do polskich realiów, czyli
m.in względnie niskich prędkości.

Dlaczego ETCS jest tak drogi? Kwestia sprzętu, certyfikacji, utrzymania?
Czy np rozwiązania rosyjskie albo chińskie są tańsze?
f***@gmail.com
2018-01-21 15:40:03 UTC
Post by /dev/SU45
Dlaczego ETCS jest tak drogi? Kwestia sprzętu, certyfikacji, utrzymania?
Czy np rozwiązania rosyjskie albo chińskie są tańsze?
Nie wiem jak to coś mogło dostać certyfikat, jeśli z niewiadomego
powodu podaje prędkość maksymalną 130 tam gdzie według wszystkich
przepisów obowiązuje prędkość 160 km/h.

Pewnie są przypadki odwrotne, ale nikomu nie przeszkadzają, bo pociągi
przez to się nie spóźniają ;)

FG