Ostrowiec Św. nie jest już zdominowany przez szynobusy!!!:):):)
Mechanik z Ostrowca
2007-01-30 16:25:02 UTC
Po ponad roku do Ostrowca (drugiego miasta co do wielkości i zaludnienia w
województwie) zawita jednostka EZT (najprawdopodobiej) w kursie PLANOWYM:)
Jest już tabela na:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202006%20-%
202007/tabela%20115%20z%20dnia%2001.02.2007.pdf

Wcześniej udało mi się przewidzieć że do Ostrowca pojedzie jednostka na tym
pociągu dlatego że rozbijało by to obiegi EA81 na pociągach zaznaczonych na
zielono.

Kurs niestety tylko w (D) i do wakacji, jak ludzię będą jeździć to zostanie
do końca.
Jeździjcie tym pociągiem:D
semaforek
2007-01-30 20:01:55 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Po ponad roku do Ostrowca (drugiego miasta co do wielkości i zaludnienia w
województwie) zawita jednostka EZT (najprawdopodobiej) w kursie PLANOWYM:)
Szczerze to wolę pachnący nowością EN81 niż stary telepiący się kibel, no
chyba że jedzie kibel ful-skaj-podłokietnik.
--
semaforek - Łukasz Wała (Wodzisław Śląski)
zdominowana przez ST44 linia 192 Syrynia-Pszów
gg:6621129 | e-mail: lukislukis[małpe/se/tu/wstaw]o2.pl
Mechanik z Ostrowca
2007-01-30 20:08:51 UTC
Post by semaforek
Szczerze to wolę pachnący nowością EN81 niż stary telepiący się kibel, no
chyba że jedzie kibel ful-skaj-podłokietnik.
Wiesz, ja jechałem szynobusem niestety aż trzy razy i plastikowe siedzenia
na stałe wpisały się w mój pogląd o szynobusach wytwarzanych w ostatnich
latach.
Wole skajowe siedzienia w jednostce niż ortopedyczną plastikową sklejkę z
dwóch kawałków plastiku.
Po skaju przynajmniej nie boli...
Fikander
2007-01-30 20:10:53 UTC
Dnia Tue, 30 Jan 2007 20:08:51 +0000 (UTC), Mechanik z Ostrowca
Post by Mechanik z Ostrowca
Po skaju przynajmniej nie boli...
Po skaju też boli. A w szynobusie dasię zamontować wygodne siedzenia,
trzeba tylko chcieć...
--
-=[ Cyryl 'Fikander' Gzyło ]=- -=[ anderfik(***@_)gmail.com ]=-
-=[ Warszawa-Ochota ]=-- --=[ http://wawkom.waw.pl/forum/ ]=-
-=[ http://srjp.info ]=- -=[ wszystko dla Twojej cegły ;) ]=-
k***@op.pl
2007-01-30 20:32:06 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Po skaju przynajmniej nie boli...
Po skaju też boli. A w szynobusie dasię zamontować wygodne siedzenia,
trzeba tylko chcieć...
KM udowodnił że w kiblu też dasię bez modernizacji :P
Mechanik z Ostrowca
2007-01-30 22:09:30 UTC
Post by Fikander
Po skaju też boli. A w szynobusie dasię zamontować wygodne siedzenia,
trzeba tylko chcieć...
W jednostce też się da, jak już drążymy to ustalmy że skaj jest mniej
bolesny jak plastikowa deska.
Jakub Klama
2007-01-30 23:02:18 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Po skaju przynajmniej nie boli...
Po skaju tez boli.
Oj boli, boli. I to czasami bardziej niz powlekany miekkim materialem plastik.
Mialem okazje się tym przekonac jadac kiblem na trasie Czestochowa-Kielce,
dnia 24 czerwca 2006 r. :] W kiblu bylo ze 40 stopni, a ja sobie niezle d**e
odparzylem. Fullskaj oczywiscie ;]
j.
Mechanik z Ostrowca
2007-01-31 09:52:37 UTC
Post by Jakub Klama
odparzylem. Fullskaj oczywiscie ;]
Jeszcze zaśpiewajcie hymn pochawalny o szynobusach to już będzie cacy:(
Piotr Waszkielewicz
2007-01-31 10:54:44 UTC
Jeszcze za¶piewajcie hymn pochawalny o szynobusach to ju¿ bêdzie cacy:(
Pamiêtaj, ¿e to by³a Twoja propozycja...

"Oda do szynobusa"

Szynobusie, iskro bogów,
Kwiecie torów P.K.P.,
Tylko ty tak tani jeste¶,
¯e siê tob± jeŒdziæ chce.

Twe siedzenia to - Europa,
Choæ siê zdrêtwieæ mo¿e da,
Lepsze od fullplastik klopa,
Busa albo KKA.

:-)
(Przepraszam, ale mia³em do¶æ ideologii antyszynobusowej.)
--
Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[ma³pa]o2[kropka]

"traktuj grupê PMK tak jak bezdomny traktuje kontener na smieci pod blokiem"
(c) SP45-166 (K. Korycki), pl.misc.kolej
Mechanik z Ostrowca
2007-01-31 12:49:42 UTC
(Przepraszam, ale miałem dość ideologii antyszynobusowej.)
Bardzo proszę.
Ja też mam dość ideologii proszynobusowej.
SMall42
2007-01-31 13:42:08 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Bardzo proszę.
Ja też mam dość ideologii proszynobusowej.
Ja powiem tak: lepszy szynobus niż nic, ale gdybym miał wybierać między wagonem
(jakimkolwiek) a szynobusem, to nigdy szynobus (nie mówię o SA101/2). Choćby
dlatego, że mają nieotwieralne okna i zawsze niewygodne siedzenia.

Najbardziej bolą mnie te okna, bo zdjęć dworców porządnych nie da się zrobić z
okna, trzeba kombinować z robieniem przez szybę, a to właściwie nigdy nie
wychodzi porządnie.

Pozdrawiam

-//-//-//-
Krzysztof Urbaniec
Strzelce Op. - zagłębie kolejowe...
Mechanik z Ostrowca
2007-01-31 15:43:13 UTC
Post by SMall42
[...]
Ja też lubię SA 101/2 bo mają wygląd kolejowy, VT627 i 628 też mi się
podobają bo mają wygląd kolejowy i się okienko da otworzyć.
A zresztą mam takie samo zdanie jak Ty:)
Post by SMall42
Najbardziej bolą mnie te okna, bo zdjęć dworców porządnych nie da się zrobić z
okna, trzeba kombinować z robieniem przez szybę, a to właściwie nigdy nie
wychodzi porządnie.
Bo są głupie czasy, boję się jak będzie wyglądał świat za 50 lat.
Piotr Waszkielewicz
2007-01-31 16:20:26 UTC
Ja powiem tak: lepszy szynobus ni¿ nic, ale gdybym mia³ wybieraæ miêdzy
wagonem
(jakimkolwiek) a szynobusem, to nigdy szynobus (nie mówiê o SA101/2).
Choæby
dlatego, ¿e maj± nieotwieralne okna i zawsze niewygodne siedzenia.
Ja bym jeszcze doda³ - lepszy szynobus od fiata/suki z jednym wagonem (IMHO
granica stosunku krótko¶ci sk³adu do mocy lokomotywy to polsat/kocio³ek z
dwoma wagonami), bo je¶li co¶ takiego jeŒdzi, to znaczy, ¿e linia jest z
za³o¿enia przeznaczona do udupienia. Poza tym siê zgadzam w 100%. Podczas
ostatniego kó³eczka po Polsce najeŒdzi³em siê szynobusami i mi siê
zwyczajnie przejad³y, bo podobne s± do siebie jak dwie krople wody -
niewa¿ne, czy chodzi o "oldschoolowe" SA106 warmiñsko-mazurskie (które
nawiasem mówi±c ca³kiem nieŒle siê trzymaj±), czy o nowsze SA106 albo SA103
(je¶li chodzi o wra¿enia pasa¿era ró¿ni± siê tylko pyrkaniem silnika), czy
te¿ SN81 - wszystko w ¶rodku wygl±da tak samo. Trudno siê te¿ cieszyæ
(mówi±c o odczuciach czysto ju¿ mikolskich) ogrzewaniem i o¶wietleniem rodem
z gumobusu (co czuæ szczególnie przy niskich temperaturach, kiedy po
kilkunastu minutach postoju robi siê wyraŒnie ch³odniej).

Odê napisa³em za¶ po prostu dlatego, bo nienawidzê ideologii
antyszynobusowej, gdy¿ ka¿da ideologia ma to do siebie, ¿e zaciemnia obraz
rzeczywisto¶ci. A czemu? Bo przebieg dyskusji jest nastêpuj±cy:
- MzO pisze jakie to szynobusy s± z³e (twarde siedzenia),
- inni mówi± ¿e szynobusy nie takie straszne, albo ¿e czê¶æ klasycznego
taboru (kible fullplastik) powtarza niektóre wady szynobusów, nie
wychwalaj±c jednocze¶nie szynobusów pod niebiosa,
- MzO mówi "napiszcie odê do szynobusa, skoro one takie dobre", bo nie
przyjmuje do wiadomo¶ci, ¿e z³y szynobus mo¿e mieæ jakie¶ zalety.

Tak to wygl±da przynajmniej z punktu widzenia czytelnika grupy. Mo¿e MzO
mia³ co innego na my¶li, ale je¶li tak, niech o tym napisze.

Fisc
2007-01-31 20:45:40 UTC
Podczas ostatniego kółeczka po Polsce najeździłem się szynobusami i mi się
zwyczajnie przejadły, bo podobne są do siebie jak dwie krople wody -
nieważne, czy chodzi o "oldschoolowe" SA106 warmińsko-mazurskie (które
nawiasem mówiąc całkiem nieźle się trzymają), czy o nowsze SA106 albo
SA103

Rozumiem, że każdy kibelek jest inny i nigdy się one nie nudzą...
A czy nigdy nie pomyślałeś "o jak fajnie, teraz mała zmiana, pojade sobie
synobusem", no chyba, że w Twoim mieście obsługują one juz 95% kursów :).

Z jakiegoś zupełnie abstrakcyjnego powodu ludzie kupują nową Astrę,a nie
oldschoolowego BMW 'Rekina' z końca lat 70-tych, który po włożeniu podobnej
sumy pieniędzy będzie w naprawdę świetnym stanie.
(jeśli chodzi o wrażenia pasażera różnią się tylko pyrkaniem silnika), czy
też SN81 - wszystko w środku wygląda tak samo. Trudno się też cieszyć
(mówiąc o odczuciach czysto już mikolskich) ogrzewaniem i oświetleniem
rodem
z gumobusu (co czuć szczególnie przy niskich temperaturach, kiedy po
kilkunastu minutach postoju robi się wyraźnie chłodniej).
Odę napisałem zaś po prostu dlatego, bo nienawidzę ideologii
antyszynobusowej, gdyż każda ideologia ma to do siebie, że zaciemnia obraz
rzeczywistości.
Zgadzam się.
- MzO pisze jakie to szynobusy są złe (twarde siedzenia),
- inni mówią że szynobusy nie takie straszne, albo że część klasycznego
taboru (kible fullplastik) powtarza niektóre wady szynobusów, nie
wychwalając jednocześnie szynobusów pod niebiosa,
- MzO mówi "napiszcie odę do szynobusa, skoro one takie dobre", bo nie
przyjmuje do wiadomości, że zły szynobus może mieć jakieś zalety.
Tak to wygląda przynajmniej z punktu widzenia czytelnika grupy. Może MzO
miał co innego na myśli, ale jeśli tak, niech o tym napisze.
Hej, czy kolega Piotr nie studiuje czasem na jakiejś uczelni technicznej?
Ostatnio zupełnie przypadkowo znalazłem ostatnio członka pewnego forum, z
podobnym nickiem I avatarem typu 'Kolzam na tle ratusza' :) Jeśli tak to
chętnie skocze na piwko po zajęciach :)

Oczywiście mogę się mylić, raz na jakiś czas się zdarza :)

Pozdrawiam !!
Piotr Waszkielewicz
2007-01-31 22:00:53 UTC
Rozumiem, ¿e ka¿dy kibelek jest inny i nigdy siê one nie nudz±...
A czy nigdy nie pomy¶la³e¶ "o jak fajnie, teraz ma³a zmiana, pojade sobie
synobusem", no chyba, ¿e w Twoim mie¶cie obs³uguj± one juz 95% kursów :).
Oczywi¶cie, i z tym za³o¿eniem pojecha³em w Polskê. Niestety przy trzecim
pesobusie (SA106 Wierzchcuin-Grudzi±dz, a wcze¶niej SA132 Gdynia-Hel i
abarot i SA132 Gdynia-Ko¶cierzyna) zaczê³y mi siê ju¿ nudziæ. Z tego samego
powodu swego czasu szczerze nienawidzi³em kibli, mechpomów i bip :-)
Hej, czy kolega Piotr nie studiuje czasem na jakiej¶ uczelni technicznej?
Ostatnio zupe³nie przypadkowo znalaz³em ostatnio cz³onka pewnego forum, z
podobnym nickiem I avatarem typu 'Kolzam na tle ratusza' :)
Zgadza siê ;-)
Pozdrawiam wszystkich studentów tej zacnej uczelni, którzy pojawiaj± siê na
tej grupie ;-)

Piotr Waszkielewicz
2007-01-31 22:19:54 UTC
Post by Piotr Waszkielewicz
SA132 Gdynia-Ko¶cierzyna)
Przepraszam, mia³o byæ SA103.

Mechanik z Ostrowca
2007-01-31 22:04:01 UTC
Tak to wygląda przynajmniej z punktu widzenia czytelnika grupy. Może MzO
miał co innego na myśli, ale jeśli tak, niech o tym napisze.
Ja piszę tak o szynobusach bo:
-nie podobają mi się z wyglądu
-nie da się okna otworzyć
-twarde niewygodne siedzenia
-i słabe przyspieszenie w EN81 (maszyniści ze Skarżyska zauważyli ten
problem).

Dla nie których zapewne szynobus też ma jakieś zalety, ale nie zapominajmy o
wadach patrząc na wyglądi i ,,klimę"

Ja nie uważam słowa szynobus jako rzecz i słowo złe same w sobie.
Poprostu szynobus może wyglądać jak SA 101/2 czy Vt627/8 prawda??
I by było ok.
Takie jest moje stanowisko:)
Piotr Waszkielewicz
2007-01-31 22:40:13 UTC
-nie da siê okna otworzyæ
Jak klima dzia³a, to wszystko jedno :-) Gorzej, jak si±dzie... IMHO
najlepsze by³yby okna otwierane, przy dzia³aj±cej klimie blokowane przez
maszynistê.
-twarde niewygodne siedzenia
Tu siê zgodzê. Najwygodniejsze mia³y IMHO pierwsze warmiñsko-mazurskie
SA106. Doda³bym jeszcze ich fatalne rozmieszczzenie, rodem z miejskiego
autobusu... Ilekroæ jadê szynobusem, zastanawiam siê, czemu, je¶li ju¿
autobus, to miejski, a nie przynajmniej miêdzymiastowy (pekaes)?
-i s³abe przyspieszenie w EN81 (maszyni¶ci ze Skar¿yska zauwa¿yli ten
problem).
Wsiad³em, pojecha³em, by³em i widzia³em... kibel ma gorsze. Jecha³em z
Krakowa do Wieliczki, mo¿e ¶wiêtokrzyskie maj± gorsze :-)
Dla nie których zapewne szynobus te¿ ma jakie¶ zalety, ale nie zapominajmy
wadach patrz±c na wygl±d i ,,klimê"
Nikt tu nie twierdzi, ¿e szynobus ma same zalety. Ale ja tam wolê siê nie
martwiæ wadami podczas korzystania z zalet ;-)
Ja nie uwa¿am s³owa szynobus jako rzecz i s³owo z³e same w sobie.
Poprostu szynobus mo¿e wygl±daæ jak SA 101/2 czy Vt627/8 prawda??
I by by³o ok.
Takie jest moje stanowisko:)
No có¿, wymienione przez Ciebie konstrukcje nie s± z³e (jecha³em, oceniam
pozytywnie), ale s± ju¿ niestety do¶æ stare i jak na szynobus du¿o pal±. Dla
mnie idea³em jest szynobus akumulatorowy przedzia³owy, mog±cy uci±gn±æ jeden
40-tonowy wagon doczepny, z unifikacj± czo³a zrobion± tak, ¿eby mo¿na by³o
³atwo przechodziæ z wagonu do wagonu, z mo¿liwo¶ci± ³adowania akumulatorów
przez pantografy, rekurpacjê pr±du i gniazdko ogrzewania elektrycznego, z
osobnym wej¶ciem dla niskich i wysokich peronów i kabin± maszynisty
podniesion± ponad poziom dachu... Nie zagalopowa³em siê? :-)

Mechanik z Ostrowca
2007-02-01 15:19:52 UTC
Jak klima działa, to wszystko jedno :-) Gorzej, jak siądzie... IMHO
najlepsze byłyby okna otwierane, przy działającej klimie blokowane przez
maszynistę.
A po co blokować?
Czułbym się jak w komorze gazowej:D
Wsiadłem, pojechałem, byłem i widziałem... kibel ma gorsze. Jechałem z
Krakowa do Wieliczki, może świętokrzyskie mają gorsze :-)
Jeździłem szynobusem trzy razy, jednostkami jeszcze więcej i widzę różnicę.
Być może świętokrzyskie EN81 różnią się od tych krakowskich.
Nikt tu nie twierdzi, że szynobus ma same zalety. Ale ja tam wolę się nie
martwić wadami podczas korzystania z zalet ;-)
A kto by nie wolał:)
No cóż, wymienione przez Ciebie konstrukcje nie są złe (jechałem, oceniam
pozytywnie), ale są już niestety dość stare i jak na szynobus dużo palą.
Dla
mnie ideałem jest szynobus akumulatorowy przedziałowy, mogący uciągnąć
jeden
40-tonowy wagon doczepny, z unifikacją czoła zrobioną tak, żeby można było
łatwo przechodzić z wagonu do wagonu, z możliwością ładowania akumulatorów
przez pantografy, rekurpację prądu i gniazdko ogrzewania elektrycznego, z
osobnym wejściem dla niskich i wysokich peronów i kabiną maszynisty
podniesioną ponad poziom dachu... Nie zagalopowałem się? :-)
Tylko trochę:)
Fikander
2007-02-01 15:36:25 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
szynobusem trzy razy, jednostkami jeszcze więcej
Całe pięć?

BP, NNMSP
Mechanik z Ostrowca
2007-02-01 16:58:57 UTC
Post by Fikander
Post by Mechanik z Ostrowca
szynobusem trzy razy, jednostkami jeszcze więcej
Całe pięć?
Trzy razy więcej w samej kabinie, nie mówiąc o innych jazdach których było
ponad 50-60.
Piotr Waszkielewicz
2007-02-01 17:04:25 UTC
A po co blokowaæ?
Czu³bym siê jak w komorze gazowej:D
Bo na zewn±trz by³oby wtedy gorêcej ni¿ w ¶rodku. Oczywi¶cie mowa o
sytuacji, kiedy klima jest odpalana, bo temperatura zewnêtrzna przekracza
trzydzie¶ci stopni (przy ni¿szych oszczêdza siê pr±d i pozwala pasa¿erom
otwieraæ okna). Nie mów, ¿e nigdy ciê nie by³o w klimatyzowanym sklepie w
trzydziestostopniowym upale. Tam te¿ nie ma otwieranych okien. I jako¶ nikt
nie narzeka, ¿e w takim sklepie czuje siê jak w komorze gazowej :-)

SMall42
2007-02-01 20:54:53 UTC
[ciach]
Ja narzekam na nieotwierane okna, bo - jak już mówiłem - zbieram fotografie
dworców, a z szynobusu wychodzą po prostu fatalnie... Dla mnie to duża wada. :)

Pozdrawiam

-//-//-//-
skaniusz
mozna wstawiac odsuwane okna z solarisow ;)
Fisc
2007-01-31 20:29:04 UTC
Post by SMall42
[...]
Być może to ja jestem w błędzie (niedoświadczony?) ale jedyny pojazd szynowy
z plastikowymi siedzeniami jakim jechałem, to właśnie 101 albo 102 (nie
pamiętam), gdzieś w okolicach Chojnic. I wcale nie były wygodne.
Post by SMall42
Najbardziej bolą mnie te okna, bo zdjęć dworców porządnych nie da się zrobić z
okna, trzeba kombinować z robieniem przez szybę, a to właściwie nigdy nie
wychodzi porządnie.
Naturalnie, mnie jako pasażera jeżdżącego od lat dzień w dzień na danym
odcinku, najbardziej bolałoby że od czasu wprowadzenia szynobusa nie mogę
robić przez okno fotek naszych przepięknych dworców podczas każdego
przejazdu.
Post by SMall42
Pozdrawiam
Ja również.
-//-//-//-
12groszy
2007-02-01 19:41:35 UTC
Post by SMall42
Najbardziej bolą mnie te okna, bo zdjęć dworców porządnych nie da się zrobić z
okna, trzeba kombinować z robieniem przez szybę, a to właściwie nigdy nie
wychodzi porządnie.
Argument na miarę prawdziwego mikola. ;-) W takim razie bohuny i wagony
IC z uchylnymi lufcikami są beee.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
Mechanik z Ostrowca
2007-02-01 20:58:28 UTC
Post by 12groszy
Argument na miarę prawdziwego mikola. ;-) W takim razie bohuny i wagony
IC z uchylnymi lufcikami są beee.
Oczywiście że argument na miarę MK, bo zwykły pasażer raczej na to nie
zwraca uwagi...
12groszy
2007-02-02 16:36:32 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Oczywiście że argument na miarę MK, bo zwykły pasażer raczej na to nie
zwraca uwagi...
Bo zwykły pasażer ma to gdzieś. Ma jechać wygodnie przy odpowiedniej
temperaturze, a nie przy ciągle otwierającym się oknie strupiałego kibla.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
Mechanik z Ostrowca
2007-02-02 20:18:32 UTC
Post by 12groszy
Bo zwykły pasażer ma to gdzieś. Ma jechać wygodnie przy odpowiedniej
temperaturze, a nie przy ciągle otwierającym się oknie strupiałego kibla.
Skor lubisz dyskusje na temat wygody pasażerów to załóż grupę
pl.misc.wygodnipasażerowiekolei.pl
i sprawa będzie zakończona dobrze?
SMall42
2007-02-01 21:14:30 UTC
Post by 12groszy
Argument na miarę prawdziwego mikola.
Czyli MiKolowi nie może m.in. zbierać fotek dworców, tak? Ciekawy pogląd, choć
niekoniecznie słuszny.
Post by 12groszy
;-) W takim razie bohuny i wagony IC z uchylnymi lufcikami są beee.
Bohuny mają wystarczająco otwieralne okna, zarówno dolne jak i górne - to raz. A
dwa: pod tym względem wagony IC są do chrzanu. Ale ja zdjęć nie robię z IC, to
chyba jest dość oczywiste...

Pozdrawiam

-//-//-//-
12groszy
2007-02-02 16:42:15 UTC
Post by SMall42
Czyli MiKolowi nie może m.in. zbierać fotek dworców, tak? Ciekawy pogląd, choć
niekoniecznie słuszny.
Czyli wszystkie szynobusy mają być specjalnie przystosowane bo Ty chcesz
zdjęcia robić przez okno. Jakby to przez drzwi się nie dało.
Post by SMall42
Bohuny mają wystarczająco otwieralne okna, zarówno dolne jak i górne - to raz.
Z górnego to od biedy da się zdjęcie zrobić, ale dolne jest podobne do
szynobusowego lufcika, nie zawsze da się odblokować ogranicznik otwarcia.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
SMall42
2007-02-02 16:56:00 UTC
Post by 12groszy
Czyli wszystkie szynobusy mają być specjalnie przystosowane bo Ty chcesz
zdjęcia robić przez okno.
Gdzie to napisałem? Stwierdziłem, że JA ich nie lubię z tego powodu - i nic więcej.
Post by 12groszy
Jakby to przez drzwi się nie dało.
Spróbuj zrobić _dobre_ zdjęcie dworca z drwi, kiedy nie wiesz, jak się szynobus
zatrzyma. Czasem się da, częściej nie.
Pozostaw komentarze na ten temat osobom, które zajmują się fotografowaniem dworców.
Post by 12groszy
Z górnego to od biedy da się zdjęcie zrobić, ale dolne jest podobne do
szynobusowego lufcika, nie zawsze da się odblokować ogranicznik otwarcia.
Ale przeważnie da się znaleźć kilka takich okien, a czasem nawet wszystkie są w
porządku. To wystarczy.

Pozdrawiam

-//-//-//-
12groszy
2007-02-02 19:45:48 UTC
Post by SMall42
Spróbuj zrobić _dobre_ zdjęcie dworca z drwi, kiedy nie wiesz, jak się szynobus
zatrzyma. Czasem się da, częściej nie.
Spróbuj zrobić zdjęcie z okna jadącego pociągu, kiedy nie wiesz, jak
pociąg pojedzie po nierównych torach.
Post by SMall42
Pozostaw komentarze na ten temat osobom, które zajmują się fotografowaniem dworców.
Ooo, widze że jesteś specjalistą w tej sprawie. Wybacz że śmiem Ciebie
krytykować. ;-)
Post by SMall42
Ale przeważnie da się znaleźć kilka takich okien, a czasem nawet wszystkie są w
porządku. To wystarczy.
By stworzyć knota.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
SMall42
2007-02-02 22:08:50 UTC
Post by 12groszy
Post by SMall42
Pozostaw komentarze na ten temat osobom, które zajmują się fotografowaniem dworców.
Ooo, widze że jesteś specjalistą w tej sprawie. Wybacz że śmiem Ciebie
krytykować. ;-)
Człowieku, pokaż mi, gdzie mnie skrytykowałeś. Daleko do krytyki stwierdzeniu,
że można robić zdjęcia z drzwi, naprawdę...

I zrozum to, co piszę. Wypowiadasz się na temat, o którym najwyraźniej masz
niewielkie pojęcie, a ja fotografuję dworce już od dłuższego czasu.
Chodzi o to, że kiedy pociąg jest w ruchu i mam otwarte okno, mam duże pole
manewru i mogę wybrać miejsce, z którego zrobię zdjęcie (po prostu w
odpowiedniej chwili je robię). Natomiast przy pociągu stojącym w jednym miejscu
nie mogę zrobić nic i liczę tylko, że szynobus "ładnie" stanie i będę mógł
machnąć w miarę sensowną fotkę.

Pozdrawiam

PS Na _konstruktywną_ krytykę zawsze liczę, bo może pomóc.

-//-//-//-
12groszy
2007-02-03 14:04:31 UTC
Post by SMall42
Post by 12groszy
[...]
Chyba już napisałem że nie śmiem Ciebie krytykować ;-)
Post by SMall42
I zrozum to, co piszę. Wypowiadasz się na temat, o którym najwyraźniej masz
niewielkie pojęcie, a ja fotografuję dworce już od dłuższego czasu.
Typowy argument człowieka który ma wysokie mniemanie o swojej "tfffurczości"
Post by SMall42
Chodzi o to, że kiedy pociąg jest w ruchu i mam otwarte okno, mam duże pole
manewru i mogę wybrać miejsce, z którego zrobię zdjęcie (po prostu w
odpowiedniej chwili je robię).
Masz niewiele mniej ograniczone pole manewru jak w przypadku stojącego
pociągu.
Dobrych zdjęć dworców nierobi się z jadącego pociągu.
Post by SMall42
Natomiast przy pociągu stojącym w jednym miejscu
nie mogę zrobić nic i liczę tylko, że szynobus "ładnie" stanie i będę mógł
machnąć w miarę sensowną fotkę.
Znaczy się knota.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
decomposed06
2007-02-03 16:46:34 UTC
Post by SMall42
I zrozum to, co piszę. Wypowiadasz się na temat, o którym najwyraźniej masz
niewielkie pojęcie, a ja fotografuję dworce już od dłuższego czasu.
Nie ma to jak wieczorny rotflak.
http://kasia.asi.pwr.wroc.pl/ - Zdjecia Walbrzycha i okolic.
SMall42
2007-02-02 22:22:54 UTC
Post by 12groszy
Post by SMall42
Ale przeważnie da się znaleźć kilka takich okien, a czasem nawet wszystkie
są w porządku. To wystarczy.
By stworzyć knota.
http://tinyurl.com/325he7
http://tinyurl.com/2o3qeb

I z innych typów wagonów

http://tinyurl.com/2vbnxd
http://tinyurl.com/2qg75o
http://tinyurl.com/36otc6

Pozdrawiam

-//-//-//-
12groszy
2007-02-03 13:57:40 UTC
Post by SMall42
http://tinyurl.com/325he7
http://tinyurl.com/2o3qeb
http://tinyurl.com/2vbnxd
http://tinyurl.com/2qg75o
http://tinyurl.com/36otc6
Wszystkie zdjęcia są krzywe, na paru z nich widać dystorsje beczkowe.
Jedyny plus to to że są dobrze naświetlone.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
SMall42
2007-02-03 16:15:49 UTC
Post by 12groszy
Wszystkie zdjęcia są krzywe,
Wyjaśnij, co rozumiesz przez krzywiznę, bo linie, które są narożnikami są
dokładnie pod kątem prostym do podłoża (+- 0,3 stopnia). "Krzywe" skadrowanie?
Post by 12groszy
na paru z nich widać dystorsje beczkowe.
Oczywiście, bo nie miałem zamiaru czynić ich sztucznymi i na siłę prostokątnymi.
To jest ogniskowa 28-35 mm i nie mam zamiaru prostować tych zdjęć - mają być
dokładnie takie.

No i ostatnia rzecz - to nie są zdjęcia artystyczne czy pejzażowe. Mają jak
najlepiej oddać budynek. I to robią. Jeśli szukasz artyzmu - nie tutaj. Nie
zajmuję się taką fotografią.

Pozdrawiam

-//-//-//-
Adam Płaszczyca
2007-02-03 16:42:09 UTC
Post by SMall42
Oczywiście, bo nie miałem zamiaru czynić ich sztucznymi i na siłę prostokątnymi.
To jest ogniskowa 28-35 mm i nie mam zamiaru prostować tych zdjęć - mają być
dokładnie takie.
Kup lepszy obiektyw.
--
___________ (R)
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
SMall42
2007-02-03 17:00:41 UTC
Post by Adam Płaszczyca
Post by SMall42
To jest ogniskowa 28-35 mm
Kup lepszy obiektyw.
Ogniskowa przy wykonanym zdjęciu. Obiektyw ma zakres 28-300 mm. Ale i tak rzadko
można użyć dłuższej niż 35 mm ogniskowej z racji bliskiego usytuowania budynku
dworca.

Pozdrawiam

-//-//-//-
Leschek Jeschke
2007-02-03 17:12:52 UTC
Post by SMall42
Ogniskowa przy wykonanym zdjęciu. Obiektyw ma zakres 28-300 mm. Ale i
tak rzadko można użyć dłuższej niż 35 mm ogniskowej z racji bliskiego
usytuowania budynku dworca.
Jak więc sam widzisz, fotografowanie dworców z pociągu nie jest
najszczęśliwszym rozwiązaniem. Lepszym natomiast - dobra klimatyzacja, a ta
wymaga szczelnych okien.
--
Leschek Jeschke
Nowy numer: +4915772077489
http://bahn.info.ms - nie działa
SMall42
2007-02-03 18:43:32 UTC
Post by Leschek Jeschke
Jak więc sam widzisz, fotografowanie dworców z pociągu nie jest
najszczęśliwszym rozwiązaniem. Lepszym natomiast - dobra klimatyzacja, a ta
wymaga szczelnych okien.
Oczywiście - jako rozwiązanie do pociągu, tak. Ja tylko powiedziałem, że dla
mnie to wada. Nie mówię, że to zły pomysł - tylko że dla mnie raczej niezbyt
pomocny. :)

A zdjęcia robię z pociągu, bo to w celach kolekcjonersko-dokumentalnych. Kiedy
mam czas, poświęcam go więcej na pobyt na stacji i dopracowanie zdjęcia.

Pozdrawiam

-//-//-//-
Leschek Jeschke
2007-02-03 19:12:16 UTC
Post by SMall42
Oczywiście - jako rozwiązanie do pociągu, tak. Ja tylko powiedziałem, że
dla mnie to wada. Nie mówię, że to zły pomysł - tylko że dla mnie raczej
niezbyt pomocny. :)
Jak najbardziej pomocny. Aby dworce istniały, potrzeba im pociągów. Pociągi
natomiast potrzebują pasażerów, a tych z kolei najłatwiej przyciągnąć
oferowanym komfortem. :-)
http://bahn.info.ms - nie działa
Adam Płaszczyca
2007-02-03 18:00:17 UTC
Post by SMall42
Post by Adam Płaszczyca
Post by SMall42
To jest ogniskowa 28-35 mm
Kup lepszy obiektyw.
Ogniskowa przy wykonanym zdjęciu. Obiektyw ma zakres 28-300 mm. Ale i tak rzadko
No to gówno, nie obiektyw.
--
___________ (R)
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
SMall42
2007-02-03 18:40:53 UTC
Post by Adam Płaszczyca
Post by SMall42
Ogniskowa przy wykonanym zdjęciu. Obiektyw ma zakres 28-300 mm. Ale i tak rzadko
No to gówno, nie obiektyw.
Zaciekawiłeś mnie. A jaki jest dobry?

Pozdrawiam

-//-//-//-
Adam Płaszczyca
2007-02-03 19:09:49 UTC
Post by SMall42
Post by Adam Płaszczyca
No to gówno, nie obiektyw.
Zaciekawiłeś mnie. A jaki jest dobry?
Taki, który nie zniekształca. W wypadku zoomów 28-300 przyzwoita
jakośc kosztuje około 12000zł.
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
decomposed06
2007-02-03 20:30:55 UTC
Post by Adam Płaszczyca
Post by SMall42
Post by Adam Płaszczyca
No to gówno, nie obiektyw.
Zaciekawiłeś mnie. A jaki jest dobry?
Taki, który nie zniekształca. W wypadku zoomów 28-300 przyzwoita
jakośc kosztuje około 12000zł.
Bys konkretny model podal jak juz zgrywasz takiego wazniaka... bo
na razie to snobisz tylko.

A to wszystko by zrobic takie cos:
http://plfoto.com/861112/zdjecie.html
;)
LOL ;)
http://kasia.asi.pwr.wroc.pl/ - Zdjecia Walbrzycha i okolic.
Adam Płaszczyca
2007-02-04 20:49:13 UTC
On Sat, 3 Feb 2007 22:30:55 +0200, "decomposed06"
Post by decomposed06
Bys konkretny model podal jak juz zgrywasz takiego wazniaka... bo
na razie to snobisz tylko.
Konkretny model to do kokretnego sprzętu.
Post by decomposed06
http://plfoto.com/861112/zdjecie.html
;)
No żeby zrobić takie coś trzeba miec przynajmniej przyzwoita
portretówkę. Tutaj był to obiektyw Carl Zeiss Jena 135/2.8. Jeden z
lepszych w klasie stałoogniskowych.
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
SMall42
2007-02-04 21:55:57 UTC
Post by Adam Płaszczyca
Taki, który nie zniekształca. W wypadku zoomów 28-300 przyzwoita
jakośc kosztuje około 12000zł.
O, bawimy się w prawdziwą fotografię? W takim razie za tak mało pieniędzy
bynajmniej nie kupisz _dobrego_ obiektywu, o nie...

Pozdrawiam

-//-//-//-
Adam Płaszczyca
2007-02-04 22:10:08 UTC
Post by SMall42
O, bawimy się w prawdziwą fotografię? W takim razie za tak mało pieniędzy
bynajmniej nie kupisz _dobrego_ obiektywu, o nie...
Bynajmniej tak. Na przykład całkiem dobre zoomy do olympusa E. Taki
28-300 o jasności 1.0...
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
decomposed06
2007-02-03 18:51:56 UTC
Post by SMall42
Post by Adam Płaszczyca
Post by SMall42
[...]
Poznaj co to sa obiektywy z shiftem :D
http://www.phototrans.net/ - Najwieksza galeria komunikacyjna na swiecie.
SMall42
2007-02-03 19:13:03 UTC
Post by decomposed06
Poznaj co to sa obiektywy z shiftem :D
Ech, to może w przyszłości. Póki co mam aparat z niewymiennym obiektywem, a
maszynki do robienia pieniędzy nie posiadam. :(

Pozdrawiam

-//-//-//-
Adam Płaszczyca
2007-02-04 20:49:58 UTC
Post by SMall42
Ech, to może w przyszłości. Póki co mam aparat z niewymiennym obiektywem, a
maszynki do robienia pieniędzy nie posiadam. :(
Przesiądź się na stare lustrzanki kliszowe. I okaże sie, że nagle nie
trzeba maszynki. Co prawda trzeba umieć wtedy zdjęcia robić...
___________/ mail: ***@irc.pl GG: 3524356
12groszy
2007-02-05 12:31:21 UTC
Post by SMall42
No i ostatnia rzecz - to nie są zdjęcia artystyczne czy pejzażowe. Mają jak
najlepiej oddać budynek.
No to zniekształcenia beczkowe i krzywe ściany na pewno nie pomagają
odzwierciedlić wygląd budynku.
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
Mechanik z Ostrowca
2007-02-02 20:22:31 UTC
Post by SMall42
Gdzie to napisałem? Stwierdziłem, że JA ich nie lubię z tego powodu - i nic więcej.
Daj spokój nie przetłumaczysz, ja z tym panem rozmawiałem kilkakrotnie ale
to nic nie dało, kto pierwszy ustąpi ten jest (wiadomo)...:)
andy lxd2-332
2007-01-31 15:20:20 UTC
Gorsi są już tylko probusiarze
12groszy
2007-01-31 11:01:56 UTC
Post by Mechanik z Ostrowca
Jeszcze zaśpiewajcie hymn pochawalny o szynobusach to już będzie cacy:(
Ja tobie mogę zaśpiewać to co Wujek Staszek lubi śpiewać.
BTW Kiedy kończą się ferie zimowe w Ostrowcu i przestaniesz trollować na
pmk?
--
________________________ |************************************|
/[]||= = = == = = =||[]\ | [] | |{_}{_}{_}{_}{_}{_}| | [] [|
'`O-O-O`==------==`O-O-O`' `O-O`^------------------------^`O-O`
Mechanik z Ostrowca
2007-01-31 12:51:22 UTC
Post by 12groszy
Ja tobie mogę zaśpiewać to co Wujek Staszek lubi śpiewać.
BTW Kiedy kończą się ferie zimowe w Ostrowcu i przestaniesz trollować na
pmk?
Wstrzymuję się od komentarza chociaż mam argumenty ale ich nie chcę
wymieniać bo się zrobi awantura.

Dziękuję.
SMall42
2007-01-31 13:38:16 UTC
Post by 12groszy
BTW Kiedy kończą się ferie zimowe w Ostrowcu i przestaniesz trollować na
pmk?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling

Pokaż mi to w tej dyskusji.

Pozdrawiam

Mechanik z Ostrowca
2007-02-01 17:04:01 UTC
..Ostrowca Św.

Serdecznie zapraszam:

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?
group=pl.misc.kolej&tid=1302761&MID=%3Cept6fl%249s7%241%40inews.gazeta.pl%3E