Leo Express
d***@gmail.com
2018-07-22 21:15:59 UTC
Niech sie PIC uczy. Jak pamietam moja jazde z PKP, to w Czechach przeszedl raz kondi, w PL sie nawet nie pofatygowal. Wagonu restauracyjnego/barowego nie bylo. W wagonie ok 30 stopni - kondi czeski stwierdzil, ze tak to w tych wagonach jest. A tutaj:

https://fly4free.pl/leo-express-praga-krakow-polaczenie/

Nie moge wrecz uwierzyc ze sie tak da na kolei... smutne to, ale dobitnie pokazuje ze polska kolej to dno.
f***@gmail.com
2018-07-22 21:45:09 UTC
Nie ma to jak Kolej Czeska - 2 razy w tygodniu ezet. Pic się jeszcze nauczy i do Suwałk czy Hrubieszowa będzie tak jeździł. :)

FG
LHS1
2018-07-22 22:35:27 UTC
Post by f***@gmail.com
Nie ma to jak Kolej Czeska - 2 razy w tygodniu ezet. Pic się jeszcze nauczy i do Suwałk czy Hrubieszowa będzie tak jeździł. :)
FG
Była NRD?

Mamonowo?
Przemysław Kowalik
2018-07-22 23:50:14 UTC
Post by f***@gmail.com
Nie ma to jak Kolej Czeska - 2 razy w tygodniu ezet. Pic się jeszcze nauczy i do Suwałk czy Hrubieszowa będzie tak jeździł. :)
EZT do Suwałk czy Hrubieszowa? :-)

PK
DarekP
2018-07-26 11:02:13 UTC
Post by Przemysław Kowalik
Post by f***@gmail.com
Nie ma to jak Kolej Czeska - 2 razy w tygodniu ezet. Pic się jeszcze
nauczy i do Suwałk czy Hrubieszowa będzie tak jeździł. :)
EZT do Suwałk czy Hrubieszowa? :-)
PK
Jeszcze chwileczka. Nawag już się zabrał za dwutrakcyjny EZT.
W przetargu na ET dla Intercity kolejne przesunięcia, więc jeszcze
szansa na Impulsy 2 jest.
Grzegorz Kapusta
2018-07-23 17:02:48 UTC
Post by d***@gmail.com
https://fly4free.pl/leo-express-praga-krakow-polaczenie/
Nie moge wrecz uwierzyc ze sie tak da na kolei... smutne to, ale dobitnie pokazuje ze polska kolej to dno.
Lubię Fly4free, ale ten artykuł jest mocno tendencyjny. Szczytem
jest pisanie o gnieceniu się w 6-osobowym przedziale (dla mnie to
ideał kolejowego komfortu), podczas gdy wychwalany LE ma 4 miejsca
w rzędzie, czyli musi być ciaśniej. Przykłady z PKP IC to tylko
TLK, zupełnie pomijana jest całkiem sensowna kategoria IC, a i tak
podejrzewam, że w większości przedziałów TLK jednak nie śmierdzi moczem.
Przy czym TLK w miarę postępu modernizacji wagonów ma zniknąć.
Z tego co widzę, flirt LE ma całe 4 miejsca na rowery - to jest
bardzo mało, a nie "w pełni przygotowany od przewożenia rowerów".
Autor pisze też o przeładowanych pociągach - przypominam, że mamy
miejscówki, więc klient wie czy pojedzie na siedząco, ale pojedzie,
a w LE nie mogę kupić biletu np. na najbliższy weekend w ogóle.
Czy to jest lepsze?

Wielkim plusem są oczywiście jawne i rozsądne ceny zarówno przejazdu,
jak i w "Warsie".
Szkoda, że na odcinek PLK-owski nie można kupować z dużym wyprzedzeniem,
zapewne przez skrajnie idiotyczne korekty +/-1 minuta. Na odcinek
czeski mogę kupić bilet na listopad!

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta
p***@gmail.com
2018-07-26 17:43:05 UTC
Jechałem zima z Bohumina do Brna Rychlikiem CD. Nie było przedziału biznes, nie była za ciepło ( a wręcz chłodno),okna się nie domykały. Nawet jedne drzwi były okartkowane, że się nie otwierają. O kiblach nie wspomnę. Czeski kondi oczywiście przyszedł i stwierdził , że te wagony to na złom a nie w trasę. Ale nowego taboru jest za mało. Nie było restauracyjnego, a nawet cateringu. Piwo miałem swoje. Uwierzycie, że tak czasem bywa za południową granicą ?!
DarekP
2018-07-30 13:17:11 UTC
Post by p***@gmail.com
[...]
Wszystko schodzi na psy, dlaczego uważasz, że tam będzie inaczej.
Standard biedronkowy opanowuje nasz kraj i wszyscy się cieszą, że to
super standard.