Jak się takie coś nazywa
Grzexs
2018-03-10 14:29:59 UTC
Jak się takie coś nazywa i czy w ogóle jest na taką konstrukcję polskie
słowo? Czy takie coś jest gdziekolwiek u nas?

<https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Catch_and_trap_points>
Grzexs
Shrek
2018-03-10 15:43:36 UTC
Post by Grzexs
Jak się takie coś nazywa i czy w ogóle jest na taką konstrukcję polskie
słowo? Czy takie coś jest gdziekolwiek u nas?
<https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Catch_and_trap_points>
wykolejnica i żeberko

http://www.transportszynowy.pl/kolwykolejnice.php
lechu992
2018-03-11 04:25:39 UTC
Wykolejnica, to sie zgodze, ale nie żeberko ;)
Żeberko to tor zakonczony kozłem oporowym ;)

Pozdrawiam lechu
Grzexs
2018-03-11 15:37:55 UTC
Post by lechu992
Wykolejnica, to sie zgodze, ale nie żeberko ;)
Żeberko to tor zakonczony kozłem oporowym ;)
Ale mi chodzi o tą zwrotnicę donikąd. Wykolejnica zwrotnicowa?
Grzexs
Shrek
2018-03-11 18:55:40 UTC
Post by Grzexs
Post by lechu992
Wykolejnica, to sie zgodze, ale nie żeberko ;)
Żeberko to tor zakonczony kozłem oporowym ;)
Ale mi chodzi o tą zwrotnicę donikąd. Wykolejnica zwrotnicowa?
U nas się chyba tego nie stosuje, jeśli już to wykolejnice, a jak
zwrotnica to z żeberkiem. No chyba że przypadkiem (w sensie tor rozbiorą
zwrotkę zostawią gdzieś na zadupiu).

Shrek
Jakub Rakus
2018-03-11 18:59:58 UTC
Post by Grzexs
Post by lechu992
Wykolejnica, to sie zgodze, ale nie żeberko ;)
Żeberko to tor zakonczony kozłem oporowym ;)
Ale mi chodzi o tą zwrotnicę donikąd. Wykolejnica zwrotnicowa?
A trzeba to specjalnie nazywać? W ramach tłumaczenia wszystkiego na
zasadzie interface/międzymordzie? Catch point to nasz odpowiednik
żeberka, trap point to nasza wykolejnica. Niezależnie od tego jak będzie
fizyczna wykonana.
Jakub Rakus