PR + KM - honorowanie
s***@gmail.com
2018-02-02 00:08:42 UTC
Jak należy rozumieć ten zapis:

Bilety honorowane są przy przejazdach częściowo pociągami osobowymi REGIO uruchamianymi przez „Przewozy Regionalne” i częściowo pociągami osobowymi Kolei Mazowieckich (tj. w relacjach poza województwo mazowieckie, przy przejazdach tylko częściowo po sieci obsługiwanej przez KM - podróż z przesiadkami) wydanych z zastosowaniem postanowień Taryfy TPR, z wyjątkiem: (...)

Czy to oznacza, że można kupić np. jeden bilet REGIO z Warszawy do Koluszek, gdzie do Skierniewic dojeżdżam Km, następnie cofam się w czasie 5 minut, by zdążyć na rozkomunikowany REGIO do Koluszek (albo czekam godzinę na następny) - i wszystko za jedną cenę od łącznego kilometrażu, czy jednak znczy ten zapis co innego? Co mianowicie?
s***@gmail.com
2018-02-02 01:02:03 UTC
Znalazłem np. takie coś:

http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=7C9C291E&view=null

Muszę aż to wypróbować i wybrać się kiedyś z Radomska do Warszawy w podróż REGIO+KM - ciekawe, jaki bilet dostanę. Szkoda, że przez Internet nie da rady takiego czegoś zakupić.
Michał W.
2018-02-02 07:30:54 UTC
Dnia Thu, 1 Feb 2018 16:08:42 -0800 (PST)
Post by s***@gmail.com
[...]
Dokładnie tak. Podobnie zresztą z relacjach łącząnych PR - Koleje
Wielkopolskie, PR - Koleje Śląskie i pewnie inne.

Z tym, że jest trochę pod górkę:
- bilet musisz kupić w kasie, przewożnikiem na całą relację są PR
- kasa musi sprzedać taki bilet, w kasach KM najczęściej
nie ma z tym problemu, w kasach PR/Intercity różnie, szczególnie poza
przedłużeniami linii KM
- bilet w pociągu PR możesz kupić do stacji stycznej, jak będziesz miał
szczęście i czas, to na tej stacji możesz kupić bilet na przedłużenie
relacji do stacji obsługiwanej przez KM (na przewoźnika nadal PR)
- bilet w pociągu KM także możesz kupić do stacji stycznej, ale jest on
wystawiony na przewoźnika KM, więc nie można go przedłużyć do stacji
obsługiwanej przez PR (PR nie honoruje biletów KM tylko odwrotnie)
- nie możesz korzystać z promocji Ty, Raz, Dwa i Trzy

Swego czasu ćwiczyłem Warszawa - Zwardoń na jedym bilecie (KM + PR +
KŚ), z tym że taki bilet kupiłem dopiero w kasie PR na Warszawie
Centralnej a dopłata do IR nie była do końca zgodna z taryfą.
s***@gmail.com
2018-02-02 09:12:24 UTC
Ale chyba na styku SKMT/PR to aż tak różowo nie ma?
Kolejoman
2018-02-02 11:18:40 UTC
Post by s***@gmail.com
Ale chyba na styku SKMT/PR to aż tak różowo nie ma?
Jest Pakiet Podróżnika. :P

Pozdr.
Grzesiek
s***@gmail.com
2018-02-02 11:56:12 UTC
Post by Kolejoman
Jest Pakiet Podróżnika. :P
Niech się nim podetrą. Zresztą lepiej się podcierać trzema blankietami niż jednym ;)

Też przeglądałem system sprzedaży biletów Kolei Sląskich i np. cwaniacki system proponował bilet powrotny Częstochowa-Gliwice-Częstochowa za 40 coś złotych, podczas gdy "uczciwy" system powinien zaproponować zakup 10-godzinnego za 18 zł tudzież dobowego za bodajże 36
s***@gmail.com
2018-02-02 12:43:00 UTC
W dniu piątek, 2 lutego 2018 12:56:14 UTC+1 użytkownik ***@gmail.com napisał:
ym ;)
Jestem realistą, nie wymagam Bóg wie czego, ale jakoś Koleje Mazowieckie stać na to, by podróżnemu chcącemu kupić bilet na dłuższą trasę zaproponować zamiast tańszy wariant w postaci biletu dobowego za 37 zł czy nawet wspólnego biletu samorządowego za 38 zł. Tak więc dasię i nie przeczy to zasadom funkcjonowania rynku w czasach kapitalistycznego liberalizmu.
Winger
2018-02-07 15:54:12 UTC
Post by s***@gmail.com
[...]
Tu jeszcze jedna ciekawostka, w biletomatach KŚ nie ma nawet opcji
zakupu biletu 10-godzinnego lub dobowego. Za powrotny na trasie Skoczów
-> Radzionków chciało mnie wczoraj skasować 37 zł...
--
Pzdr,
Winger
s***@gmail.com
2018-02-07 19:45:33 UTC
s***@gmail.com
2018-02-14 10:25:50 UTC
Właśnie zakupiłem bilet relacji Radomsko-Warszawa Śródmieście wg taryfy PR za 29,10. Tanio, choć istnieje jeszcze tańsza opcja IR+PR z Regiokartą za 24,50. Kasjerka nie miała problemów z wydaniem, choć dziwiła się nieco. Zobaczymy jak w KM pójdzie. Póki co jadę R 41208, jako słabo zmodernizowanym EN 57. Siedzenia podwójne z tapicerką w esy floresy. Na oko jak z częstochowskiej szopy.
s***@gmail.com
2018-02-14 13:27:02 UTC
Melduję, że nie ma jakichkolwiek problemów. Dojeżdżam juz właśnie do Warszawy Acatusem jako RE1 91974. Wszędzie bilet był OK. Nie jest więc tak tragicznie z tymi kolejami - o ile kupi się bilet jednorazowy bez promocji i zechce się tłuc osobowymi ;) Powiedziałbym wręcz, że prawie jak za starych dobrych czasów ;)
Michał Jankowski
2018-02-14 14:15:14 UTC
W dniu środa, 14 lutego 2018 11:25:52 UTC+1 użytkownik
Post by s***@gmail.com
[...]
Normalnym pośpiesznym kupując bilet z wyprzedzeniem płacisz 33.60 i nie
musisz się tłuc...

MJ
s***@gmail.com
2018-02-14 15:21:46 UTC
Właśnie - z wyprzedzeniem. Jak skonstruuję wehikuł czasu do kupowania biletów z wyprzedzeniem, to będę tak robił ;)
s***@gmail.com
2018-02-14 15:41:43 UTC
Poza tym Regiokarta i PR+IR wychodzi 24,50 więc jeszcze taniej, jak pisałem. Czasem wychodzi tylko pol godz. dłużej niż IC. Np. IR11104/5 - R14213 pozwala się z Warszawy Zachodniej do Radomska dostać w równiutkie 2h 30min
m***@wp.pl
2018-02-19 19:56:13 UTC
Post by s***@gmail.com
[...]
Kilka lat temu, kasjerka w kasie KM na dworcu Warszawa Wschodnia bezradnie rozłożyła ręce i powiedziała mi, że nie ma takiej stacji jak Radomsko...:-)