zakup biletu przez internet IC
Jer
2017-12-21 19:25:30 UTC
Może mi ktoś wyjaśnić fenomen sprzedaży biletów.
Relacja - Wrocław - Rzeszów 23.12 mniej więcej w godzinach 12-14. Przy
zakupie biletów pokazuje się informacja:

"Brak wolnych miejsc w wybranym pociągu.
Czy chcesz kontynuować transakcję (zakup biletu) bez gwarancji miejsca
do siedzenia?"

a ceny są takie same jak na miejsca z wykupionymi miejscówkami. O co
chodzi?

Czy jeśli wykupię sobie tańszy bilet (II klasa) to mogę stać na
korytarzu klasy I?

A tak w ogóle myślałem, że można kupić na pociągi IC tylko bilety z
miejscówkami.

Pociągami poruszam się raz na rok.
J.
f***@gmail.com
2017-12-21 19:47:30 UTC
Ja jakoś mogę kupić miejsce:

Tylko musisz wybrać pociąg z numerem 66104. O tej samej godzinie,
część wagonów jedzie jako drugi pociąg.

ODJAZD
12:43
2017-12-23
WROCŁAW GŁ.

»

PRZYJAZD
18:08
2017-12-23
RZESZÓW GŁÓWNY

CZAS PODRÓŻY
05:25

POCIĄG
IC 66104

PRZEZ
OŁAWA*KRAKÓW GŁ.
BILETY
NORMALNE
1

BILETY
ULGOWE
0

ODLEGŁOŚĆ
478 km

TARYFA
IC

ZNIŻKA
-

KLASA
2
Przydzielone miejsca
NUMER MIEJSCA/OPIS
094 / Środek

NUMER WAGONU
17

LICZBA ZAREZEROWANYCH MIEJSC
1
Jer
2017-12-21 20:38:55 UTC
Post by f***@gmail.com
[...]
Faktycznie jest to miejsce.
Wiem, ze odniosłeś się do konkretu jeśli chodzi o miejsce siedzące.

Pewnie nie masz wiedzy na temat miejsc bez gwarancji siedzenia w jedynce
i dlaczego takie bilety sa sprzedawane w zwykłej cenie? Pominąłeś tę
czesc mojego tekstu.

Przed napisaniem 1 postu próbowałem się dodzwonić na infolinie IC, ale
dość szybko zjada pieniądze w oczekiwaniu na połączenie. To tak w
kwestii wyjaśnienia ze dopytuje sie na grupie o coś co dla osób
korzystających regularnie z kolei jest proste i jasne.
J.
s***@gmail.com
2017-12-21 20:56:22 UTC
Post by Jer
Pewnie nie masz wiedzy na temat miejsc bez gwarancji siedzenia w jedynce
i dlaczego takie bilety sa sprzedawane w zwykłej cenie?
Dlatego, że miejscówka jest gratis.
Cała kwota, jaką płacisz, jest opłatą za przewóz z punktu A do punktu B.
Jer
2017-12-21 22:02:05 UTC
Post by s***@gmail.com
Post by Jer
[...]
OK, przyjmuję takie wyjaśnienie.

Po raz pierwszy zdecydowałem się kupować przez internet. :)

Ale w tym dziwnym systemie, wyszukałem połączenie z innego miasta z
przesiadką. Ten sam przewoźnik czyli IC i trzeba kliknąć dwa razy kup
na stronie internetowej. Czyli opłata nie jest z punktu A do B, ale z
punktu A do przesiadki a potem z punktu przesiadki do punktu B. I suma
kilometrów dla kolei nie ma teraz znaczenia w sensie im dalsza trasa tym
taniej. Bo chyba tak było kiedyś. Ot taki poboczny temat wątku.
J.
s***@gmail.com
2017-12-21 22:22:48 UTC
Post by Jer
punktu A do przesiadki a potem z punktu przesiadki do punktu B. I suma
kilometrów dla kolei nie ma teraz znaczenia w sensie im dalsza trasa tym
taniej. Bo chyba tak było kiedyś. Ot taki poboczny temat wątku.
Na pewno bez problemu kupisz bilety z sumowanymi kilometrami w kasie (u kierownika pociągu).
Przez internet coś ostatnio czytałem, że też mieli wprowadzić, ale nie kupowałem jeszcze w taki sposób.
s***@gmail.com
2017-12-21 22:26:49 UTC
Post by Jer
Ale w tym dziwnym systemie, wyszukałem połączenie z innego miasta z
przesiadką. Ten sam przewoźnik czyli IC i trzeba kliknąć dwa razy kup
na stronie internetowej.
Przed chwila sprawdziłem i można bez problemu kupić przez Internet bilet na połączenie z JEDNĄ przesiadką. Kilometry oczywiście są sumowane.

Gdy przesiadek jest więcej, pozostaje kasa albo kierownik - no albo zzakup kilku biletów.
s***@gmail.com
2017-12-21 20:58:50 UTC
Założyć voipa z zagranicznym numerem i dzwonić na 0048223919757
f***@gmail.com
2017-12-21 20:58:57 UTC
Post by Jer
Pewnie nie masz wiedzy na temat miejsc bez gwarancji siedzenia w jedynce
i dlaczego takie bilety sa sprzedawane w zwykłej cenie? Pominąłeś tę
czesc mojego tekstu.
Nie odniosłem się, aby nie tracić czasu na to, skoro ostatnie miejsce
mógł Ci ktoś zwinąć sprzed nosa...

Bo miejscówki są bezpłatne, więc odjęcie bezpłatnej miejscówki
ceny nie zmienia.
Tak jest i tyle.

Zresztą to jeszcze nic.

Kiedyś, gdy miejscówki były płatne i tylko w ekspresach i tak
trzeba było kupić miejscówkę, nawet gdy miejsca nie było.

(bo to była teoretycznie tak zwana dopłata do tak zwanego pociągu
objętego dopłatą, a nie miejscówka)

Na korytarzu w jedynce - to zależy od humoru konduktora tylko i wyłącznie.

Teoretycznie nie powinieneś tam jechać, bo na 1 klasę też sprzedaje się
miejsca bez gwarancji miejsca do siedzenia. Na korytarzu 1 klasy powinny
jechać właśnie osoby z takim biletem ;D

FG
Jer
2017-12-21 21:58:16 UTC
Post by f***@gmail.com
Post by Jer
[...]
OK, dzięki
Post by f***@gmail.com
Teoretycznie nie powinieneś tam jechać, bo na 1 klasę też sprzedaje się
miejsca bez gwarancji miejsca do siedzenia. Na korytarzu 1 klasy powinny
jechać właśnie osoby z takim biletem ;D
Teraz teoretycznie, a w sobote praktycznie przekonam się jak PKP
traktuje podróżnych. Jedni stoją, drudzy siedzą - a opłata taka sama.
J.
K. Sz.
2017-12-22 09:42:54 UTC
Post by Jer
Teraz teoretycznie, a w sobote praktycznie przekonam się jak PKP
traktuje podróżnych. Jedni stoją, drudzy siedzą - a opłata taka sama.
Zmartwię cię ;)
Z zauważalnym prawdopodobieństwem ci, którzy siedzą, mają bilety tańsze
niż ci, którzy stoją, bo kupili sobie (ci, którzy siedzą) z
wyprzedzeniem w ramach oferty Promo/Wcześniej/cośtam (minus 55%, 30%,
20% czy ileś tam).
Jer
2017-12-26 19:09:12 UTC
Post by K. Sz.
Post by Jer
[...]
No i po podróżach pociągami.
Ten konkretny pociąg okazał się prawie przyjazny. W końcu zakupiłem
bilet na I klasę bez gwarancji miejsca. II klasa w tym terminie wydawała
mi się hardkorem, czyli wszystkie miejsca zajęte plus tłok na korytarzu.
(było to jedno siedzące)

Wbiłem się do I i zająłem wolne miejsce. Przez całą podróż nikt inny z
miejscówką na to miejsce do mnie nie podszedł. I bardzo dziwne, że na
inne miejsce w tym samym przedziale też nikt inny nie miał miejscówki,
bo na nim sobie siedziała osóbka z biletem na II klasę. Ta własnie osoba
powiedziała, że w II klasie jest masakra.

Tak mi przychodzi do głowy wyjaśnienie tej zajętości miejsc w systemie
przy zakupie biletów - np. relacja pociągu Szczecin - Przemyśl. Ktoś
sobie kupuje bilet/miejsce w jedynce na tej trasie, ale np. ze Szczecina
do Poznania i to miejsce pozostaje w systemie zajęte na cała pozostałą
trasę. Dobrze kombinuję?
J.
Grzegorz Kapusta
2017-12-26 19:43:37 UTC
Post by Jer
[...]
Prawie jestem pewien, że mają to opanowane. Inaczej np. wycieczka
z Przemyśla do Jarosławia czyniła by pociąg bezużyteczny na pozostałej
~1000 kilometrowej trasie.
Może ktoś kupił bilet i nie pojechał? Albo zwrócił na krótko przed
odjazdem i nikt nie zdążył kupić?

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta
Jer
2017-12-27 17:20:09 UTC
Post by Grzegorz Kapusta
Post by Jer
[...]
Ale to piszesz ze słowem "prawie" :) Ja jakoś nie jestem tego pewien.

Inaczej np. wycieczka
Post by Grzegorz Kapusta
z Przemyśla do Jarosławia czyniła by pociąg bezużyteczny na pozostałej
~1000 kilometrowej trasie.
Ok przykład.
Post by Grzegorz Kapusta
Może ktoś kupił bilet i nie pojechał? Albo zwrócił na krótko przed
odjazdem i nikt nie zdążył kupić?
Może, ale dwa miejsca w jednym przedziale w którym mieści się 6 osób.
No i był jeszcze jeden facet, który przejechał tę samą trasę stał na
korytarzu, choć słyszałem, że ktoś go zaprasza do zajęcia miejsca w
przedziale obok, bo wolne.

Nie przyszło mi do głowy sprawdzać jaka jest zajętość przedziałów. To
takie tylko dywagacje po fakcie.
J.
Miller Artur
2017-12-26 20:19:42 UTC
Post by Jer
[...]
niedobrze kombinujesz :) sprawdzone w praktyce :)

a.
Jer
2017-12-27 17:22:29 UTC
Post by Miller Artur
Post by Jer
[...]
A może miałeś pecha? ;-) Jak widzisz ja miałem inaczej.
J.
s***@gmail.com
2017-12-26 22:17:15 UTC
Post by Jer
No i po podróżach pociągami.
A tak sobie pomyślałem - jechałeś w sobotę, potem były 3 dni wolne.
Nie wiem, ile zapłaciłeś, ale może bardziej by Ci się opłacił bilet weekendowy na Intercity - kosztuje chyba 109 zł na I klase i można jeżdzić od piatku wieczorem do - w tym wypadku środy 27.12 do 6 rano.
Jer
2017-12-27 17:27:49 UTC
Post by s***@gmail.com
Post by Jer
[...]
Jak ktoś podróżuje raz na rok pociągami, to o takiej opcji nie pomyśli
bo nie wie. W następnym roku trzeba będzie o tym pamiętać. Dzięki.

Bilet w jedną stronę kosztował 91 zł. Jak rozumiem Ty podałeś te 109 zł
za wszystkie przejazdy podczas weekendu.
J.
s***@gmail.com
2017-12-27 17:36:42 UTC
Post by Jer
Bilet w jedną stronę kosztował 91 zł. Jak rozumiem Ty podałeś te 109 zł
za wszystkie przejazdy podczas weekendu.
Dokładnie jest to 111 zł za I klasę a 81 zł za II klasę.

Dokładnie. Mogłeś od piątku wieczorem do dziś rano cały czas jeździć po całej Polsce jak długa i szeroka. W kasie ewentualnie (ale nieobowiązkowo) pobierając bezpłatną miejscówkę w kasie.

Aż się dziwię, że ani ja ani nikt inny na tej grupie nie podpowiedział Ci tego rozwiązania. Zamiast 182 zapłaciłbyś 111.

Widocznie Święta jakoś wyłączyły nam myślenie. Poza tym jeśli jechałbyś tylko w jedną stronę a powrót po Świętach, to bilet jednorazowy się bardziej opłaca.
s***@gmail.com
2017-12-21 21:10:01 UTC
Post by Jer
Przed napisaniem 1 postu próbowałem się dodzwonić na infolinie IC, ale
dość szybko zjada pieniądze w oczekiwaniu na połączenie
Przed chwila aż sam sprawdziłem czy działa i działa bezbłędnie.

W zadarma.com dają za free numery z jakiejś egzotycznej, na która połączenia z innych sieci kosztują kupę kasy, ale nie ma to znaczenia. Łączy bezproblemowo z tym warszawskim numerem, a połączenia do Polski kosztują ok 4 g/min.
f***@gmail.com
2017-12-21 21:28:32 UTC
Post by s***@gmail.com
[...]
Czyli 100 gram wystarcza na 25 minut gadania, coś w tym jest. :)

FG
s***@gmail.com
2017-12-21 21:43:16 UTC
Post by f***@gmail.com
Czyli 100 gram wystarcza na 25 minut gadania, coś w tym jest. :)
Trzeba sobie z pazernością niektórych radzić. Zamiast voipa może być jakiś prepaid z innego kraju UE działający w roamingu - zgodnie z RLAH połączenie kosztować będzie grosze.

Inny popularny serwis z "infolinia" o podwyższonej płatności tez ma alternatywny dostęp dla zagranicy ;)