krój czcionki - nazwy stacji
Wojciech Lemański
2011-07-10 08:15:16 UTC
Niestety nie znalazłem nic w sieci (poza krojem pisma dla praskiego metra).

Czy istniał krój pisma przeznaczony do stosowania na tablicach z nazwami stacji?
Wydaje mi się, że tablice z czasów PRL-u miały jednolitą stylistykę.
Być może istniała jakaś branżowa norma, bądź jakaś instrukcja w tym zakresie.

Będę wdzięczny za informacje gdzie można to znaleźć.

Pozdr,
WL
te116
2011-07-10 08:51:37 UTC
Post by Wojciech Lemański
[...]
Czcionka, którą stosuje się na tablicach nazw stacji to Paneuropa Gruba.

http://art.webesteem.pl/10/twp.php

Z tego co wiem krój ten, nie doczekał się wersji elektronicznej.
Mysik86
2011-07-10 09:09:45 UTC
http://www.fontspace.com/peter-wiegel/paneuropa- a jednak... ;)
te116
2011-07-10 09:13:57 UTC
Post by Mysik86
Post by te116
Z tego co wiem krój ten, nie doczekał się wersji elektronicznej.
http://www.fontspace.com/peter-wiegel/paneuropa- a jednak... ;)
Powiedzmy, że nazwa się doczekała. Ale to chyba nie ten sam krój. ;)
brood.k
2011-07-10 21:16:31 UTC
Post by te116
Z tego co wiem krój ten, nie doczekał się wersji elektronicznej.
doczekał doczekał:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6830

pierwszy link 404, drugi działa.
te116
2011-07-10 22:10:33 UTC
Post by brood.k
Post by te116
Z tego co wiem krój ten, nie doczekał się wersji elektronicznej.
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6830
pierwszy link 404, drugi działa.
Eee, wydaje mi się, że to zmodyfikowana wersja czcionki Century Gothic:

Spójrz:

Paneuropa troszeczkę się różni, ma charakterystyczną literę "e" znaną z
PRL-owskich tablic "Peron ..." :)
Mysik86
2011-07-10 09:07:28 UTC
Krzysztof Olszak
2011-07-11 19:42:53 UTC
Post by Wojciech Lemański
[...]
Był wydany cały katalog z krojem liternictwa i rozmieszczeniem oznaczeń:
"Katalog napisów i znaków informacyjnych PKP/PKS".
Wydany przez RSW Prasa w 1969 roku, opracowanie redakcyjne PKP - CBOP
"Polres"

Krzysztof