Bożenkowo koło Bydgoszczy J.W. 1123
Leszek Ochmański
2011-09-19 09:58:44 UTC
Witam wszystkich !!

Piszę do Was - a zwłaszcza kieruję pytanie do osób którzy lubią odkrywać
różne tajemnice i obalać lub potwierdzać wszelkiego rodzaju plotki.

Kiedyś napotkałem znajomego - zresztą maszynistę, który w skrócie opowiedział,
swój krótkotrwały pobyt w Jednostce Wojskowej nieopodal Maksymilianowa -
podejrzewam że chodzi o Bożenkowo.

Tak w skrócie - Bożenkowo była 24 Okręgowa Składnica
Paliwowa-MPiS-JW2488-obecny JW1123 (Bożenkowo)

Podziemne zbiorniki paliwowe (Benzyna) .Z stacji PKP-Maksymilianowo,przez las
idzie , bocznica kolejowa,do składu Paliwowego,Składnia powstała w 1957
r.przypuszczalnie są tutaj 9 kompania rurociągów dalekosiężnych(do 50 km),oraz
11 kompania rurociągów przeprawowych.Na terenie składnicy była,jest?=Okręgowe
laboratorium MPiS,kontrolowało materiały paliwowe,i smary od Szczecina po
Suwałki,i po Regny za Łodzią.(Radner)

Do czego zmierzam - chodzi o to że ten znajomy opowiadał o zakonserwowanych
parowozach w jakiejś hali, twierdzi iż widział tam Ty2 i Ty42 i że niby
słyszał o Ty246. Nie używane
Parowozy te niby stanowiły rezerwę - tzw zapas nienaruszalny - w razie "W".
Gdyby nastąpiły problemy z paliwem itp.
Ponoć w Polsce było jeszcze kilka tego typu jednostek - ale nie wiem gdzie -
nie potrafił przypomnieć sobie nazwy tych miejscowości.

Ile w tym prawdy - nie mam zielonego pojęcia, jednak temat bardzo mnie
zaciekawił i postanowiłem troszkę nagłośnić sprawę.
Może ktoś coś słyszał kiedyś lub nawet widział ?
dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam.

lechu
Hubert Ociepko
2011-09-19 11:14:12 UTC
Ile w tym prawdy - nie mam zielonego poj=EAcia, jednak temat bardzo mn=
ie
zaciekawi=B3 i postanowi=B3em troszk=EA nag=B3o=B6ni=E6 spraw=EA.
Mo=BFe kto=B6 co=B6 s=B3ysza=B3 kiedy=B6 lub nawet widzia=B3 ?
dzi=EAkuj=EA za wszelkie informacje i pozdrawiam.
O konkretnej lokalizacji nie s=B3ysza=B3em, cho=E6 z tego, co do mnie =

dochodzi=B3o, ponoc taki sk=B3ad parowoz=F3w rezerwowych na wypadek "W" =
by=B3 =

gdzie=B6 w okolicy Bydgoszczy, co by si=EA zgadza=B3o. Ale tu mowa o pog=
=B3oskach =

z lat 80. XX wieku:)

H0
p***@gmail.com
2016-02-12 07:34:21 UTC
Byłem tam w wojsku w latach 90 tych. Na stanie jednostki była lokomotywa spalinowa, nieduża typu nie znam. Ale był też hangar o którym mówiło się parowozownia
a***@gmail.com
2016-02-12 21:45:27 UTC
Parodia, Amerykanie chowają w hangarach UFO a Polacy parowozy.
d***@gmail.com
2018-02-28 11:15:27 UTC
Byłem tam .sluzylem w latach 1999/2000 i nic takiego tam nie ma jak parowozy