Rozkład jazdy z cenami za połączenie
Krystek
2018-01-28 00:35:20 UTC
Czy nadal nie ma w PL internetowego rozkładu jazdy, który by podawał
cenę za przejazd ze stacji A do stacji B zaproponowanymi przez szukajkę
połączeniami? Czy dalej trzeba symulować zakup biletów na stronie PKP IC?

K.
http://www.krystek.art.pl/
K. Sz.
2018-01-28 07:48:44 UTC
Post by Krystek
Czy nadal nie ma w PL internetowego rozkładu jazdy, który by podawał
cenę za przejazd ze stacji A do stacji B zaproponowanymi przez szukajkę
połączeniami? Czy dalej trzeba symulować zakup biletów na stronie PKP IC?
koleolejanko stara się podawać jakieś wyliczenia, choć akurat bardzo
wątpię, czy dorzecznie. Wylosowano Zakopane-Białystok na zaraz. Pierwszy
wynik:
Witkacym do Krakowa, potem dziobakiem do Warszawy i dalej Leśmianem,
podobno od 104 zł. Może... Nie mam teraz sytuacji sprawdzać, aczkolwiek
intuicyjnie wydaje mi się, że ten wynik jest absurdalny.

Jednakowoż na swój sposób rozumiem brak takich wyliczeń. Trochę jak z
porównywarką ubezpieczeń samochodowych - trzeba udzielić odpowiedzi na
milion pytań, z których istotne okażą się dwie. Byłoby jakoś tak:
- jesteś studentem tak/nie
- nauczycielem
- staruszkiem pow. 60 lat
- staruszkiem pow. 65 lat
- staruszkiem pow. 70 lat
- mieszkańcem województwa x
- uczniem
- jedziesz z dzieckiem
- z drugą osobą
- z trzecią osobą
- jesteś żołnierzem
- jesteś posłem
- jesteś radnym w x
f***@gmail.com
2018-01-28 09:42:32 UTC
Post by K. Sz.
Witkacym do Krakowa, potem dziobakiem do Warszawy i dalej Leśmianem,
podobno od 104 zł. Może... Nie mam teraz sytuacji sprawdzać, aczkolwiek
intuicyjnie wydaje mi się, że ten wynik jest absurdalny.
Wynik jest zupełnie nieprzydatny, choć do pewnego stopnia prawidłowy.
25 zł z Zakopanego do Krakowa - to prawda.
49 złotych (z dopisanym małą czcionką słówkiem od) na dziobalino
I potem 30 złotych do Białegostoku. Razem 104.

Oni to biorą z tabel w ciemno, chyba zapytania do IC nie robią.
Dlatego w 99% przypadków tego biletu za 49 złotych nie będzie.

Swoją drogą w systemie IC gdy jest napisane na dany pociąg
od 49, to znaczy to, że bilet za 49 złotych jest lub był przed chwilą,
i nie jest zatem od, a do (po zastosowaniu zniżki studenckiej np.), do
49... Maksymalnie 49, a nie minimalnie.

Od mogą sobie pisać na billboardach, a nie w systemie, gdy właśnie
sprawdzili, że tyle właśnie jest.

Ba, nawet jeśli cena jest nielimitowana piszą "OD", to dopiero absurd.

FG
K. Sz.
2018-01-28 10:39:50 UTC
Post by f***@gmail.com
Post by K. Sz.
[...]
To się nie tak liczy. Bazowo cała trasa w taryfie TLK/IC i dopłata za
środkowy odcinek do dziobaka.

Ale i tak coś nie zestyka. TLK/IC 290 km - 59 zł. Dziobak superpromo -
49 zł.
TLK/IC cała trasa - 77 zł.
Post by f***@gmail.com
Oni to biorą z tabel w ciemno, chyba zapytania do IC nie robią.
Dlatego w 99% przypadków tego biletu za 49 złotych nie będzie.
Nie wiem, jak to robią. W ogólności nie o to mi chodziło, bo jakikolwiek
pokazany wynik by nie był, uważałbym, że jest niewiarygodny. Chociaż na
dystans to i tak już pewnie pekapicem trzeba jechać, jeśli nie ma to być
jakiś megahardkor z piętnastoma przesiadkami. Plus jakieś końcówki
lokalnie. Przebicie się przez gąszcz różnorakich ulg handlowych i
ustawowych dla automatycznego skalkulowania ceny jest zapewne (w teorii)
możliwe, ale liczba parametrów wejściowych rzutujących na cenę końcową
troszkę mnie osłabia.
f***@gmail.com
2018-01-28 13:17:20 UTC
Post by K. Sz.
Post by f***@gmail.com
[...]
Jeśli taniej jest podzielić na 3 osobne, to tak się liczy, a przynajmniej
można tak liczyć...

FG
stefan
2018-01-28 13:40:29 UTC
Post by f***@gmail.com
Post by K. Sz.
Post by f***@gmail.com
[...]
a ja pamiętam jak w kasie w Zakopanem kupowałem bilet do Augustowa Portu
:) do Krakowa osobowy ,do Wawy pośp potem osobowy. Przerwa w podróży w
Warszawie.
I to wszystko na jednym blankiecie. Kasjerka się nie dziwiła...
Aha, to było w 1971 roku
pozdr
Stefan

---
a***@wp.pl
2018-01-30 12:02:16 UTC
Post by stefan
[...]
Tak było. :-) Ale wtedy było prościej bo ceny były takie:

100% - większość bydła
50% - emeryci, renciści i uczniowie
0% - posłowie, kulejorze i ich rodziny

Koniec tabeli z cenami. :-)
K. Sz.
2018-01-30 13:50:28 UTC
Post by a***@wp.pl
Post by stefan
[...]
E no to trochę tak w uproszczeniu chyba...
Były zniżki 33% i 80%. I dopłaty do pospiesznego i/lub pierwszej klasy.
Głównym wyzwaniem było obliczenie kilometrów.

Ale fakt, nie było gęstwy ofert, promocji, wielu przewoźników - najwyżej
bilet miesięczny.
f***@gmail.com
2018-01-30 19:55:18 UTC
Post by K. Sz.
Post by a***@wp.pl
[...]
Ale nawet to było prostsze, bo były kilometry, a nie metry. :)

FG
Dąbrowski
2018-01-30 22:49:54 UTC
Post by a***@wp.pl
50% - emeryci, renciści i uczniowie
Emeryci i renciści mieli tylko 2 przejazdy w roku z taką zniżką i było
to dużo później niż w 1971 roku. Także uczniowie nie mieli w 1971 zniżki
50% a 33%.
a***@wp.pl
Przeca se zażartowałem. :-) Jestem '73, więc tego nie pamiętam. :-) Za to pamiętam inne ciekawe rzeczy (można se o nich poczytać na mojej stronie www). Np. pamiętam, że w Warszawie bilety na autobusy pospieszne (z literkami) były 2 razy droższe niż na zwykłe. Taki tam prestiż, do M na Bródnie wsiadała elYta, reszta bydła ładowała się do 169... :-)
Krystek
2018-01-28 19:50:30 UTC
Post by K. Sz.
Post by Krystek
[...]
Oczywiście zapomniałem dopisać, że chodzi o połączenia łączone, a nie
bezpośrednie, pojedyncze połączenie z miasta A do miasta B po trasie
pociągu, bo takie to i Sitkol podaje z propozycją zakupu biletu (i
przekierowaniem do serwisu biletowego PKP IC czy do serwisu Polregio).

Mnie akurat interesuje, czy połączenie Białystok-Toruń Główny dwoma
pociągami TLK z przesiadką w stolicy (do Warszawy i z Warszawy do
Torunia), czyli taryfa TLK na całej trasie z miejscówkami na dwa pociągi
przy zakupie biletu wyniesie taniej, niż połączenie Białystok-Toruń, p.
Ełk, Olsztyn.

Stąd pytanie o taką wyszukiwarkę, by móc porównać ceny.

K.
http://www.krystek.art.pl/
f***@gmail.com
2018-01-28 20:15:58 UTC
To chyba groszowe różnice...

FG
Krystek
2018-01-28 21:05:00 UTC
Post by f***@gmail.com
To chyba groszowe różnice...
Nie wiem, czy komuś wyświetlą się wyniki szukania z tego linka, które
wypluło Koleo (szukanie na poniedziałek, 29.01.2018 od 6 rano) -
<https://koleo.pl/search/bialystok/torun-glowny/29-01-2018_06:00/all/all>

Bezpośredni TLK MAMRY z Białegostoku do Torunia przez Ełk, Olsztyn
kosztuje 68 złociszy polskich. Tyle podał oficjalny serwis WWW
przewoźnika i pani w kasie na dworcu.

Na pytanie o połączenie łączone TLK (z przesiadką w Warszawie) pani w
kasie podała, że bilet będzie kosztował ok. 70 złotych (swoją drogą to w
ubiegłym roku za bilet Wrocław-Białystok p. Łódź zapłaciłem jakieś 78
zł, więc sądziłem, że do Torunia w łączonym kilometrażu będzie nieco
taniej).

Więc ceny z Koleo są podane na wyrost / z sufitu.

K.
http://www.krystek.art.pl/
f***@gmail.com
2018-01-29 19:04:31 UTC
Bo tym sajtem zajmują się uczniowie Balcerowicza, geniusza ekonomii ;)

Ciesz się, że ceny nie podało w milionach, ale jak widać Wodza jeszcze nie dogonili :)

FG