Wagony słowackich kolei w składzie pociągu z Żyliny do Gdyni
zeus04
2020-01-12 07:34:30 UTC
Witajcie!
Na forach dało się zaobserwować święte oburzenie tym faktem. Wczoraj dane mi było przejechać się tym składem, a wnętrze wygląda mniej więcej tak:

Jeszcze całkiem niedawno były to najwygodniejsze wagony i kursowały w składach najwyższej kategorii. Po lekturze wpisów wyobrażałem sobie nie wiadomo co, a tu wagony czyste, wyposażenie kompletne (w większości oryginalne), siedzenia wygodne. Zagłówki i podłokietniki wyglądały na nowe. Plusz na kanapach też wyglądał jak nie na nowy, to prawie nowy i wyprany. Drzwi wejściowe otwierały i zamykały się jak zwykle jednym paluszkiem. Wózki na trasie mojego przejazdu nie wężykowały, co 25-30 lat temu na trasie do Pragi było codziennością.
Pozdrawiam
Karuzel Dla Hipopotama
2020-01-12 08:23:55 UTC
Chodzi pewnie oto, że brakuje gniazdek do ładowania smartfona / laptopa
itp. Coś podobnego zauważyłam, jak podróżni jechali któryś z naszych
SA133 / SA134 - te święte oburzenie, że nie ma jak podpiąć ładowarki.
Pozdrawiam
KDH
zeus04
2020-01-12 08:34:24 UTC
Da się zauważyć w artykułach o zakupach gdzieniegdzie nowego taboru, że obecność tych gadżetów wysuwa się na pierwszy plan. Wszyscy jak mantrę powtarzają mniej więcej coś takiego: "pojazdy są wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, klimatyzację i układ zamknięty toalet"... Ostatnio na Rynku Kolejowym był artykuł o bliskim końcu Boeingów B-747. Korciło mnie zapytać czy mają fifi i ładowarki usb, czy nie i dlatego idą do kasacji ;-)
postmortem
2020-01-13 16:39:13 UTC
Miałem okazję przejechać się TLK Rozewie ze Zwardonia do Bielska-Białej kilka dni temu. Pojechałem do Zwardonia tylko po to, żeby ten kawałek znowu przejechać klasycznym składem.
Wagony, które były wtedy w składzie, były wyraźnie "zmęczone". Jeden z wagonów miał siedzenia pokryte skajem (tzw. "koženky"). Jednak jechało się całkiem przyjemnie (wybrałem wagon z siedzeniami "pluszowymi").
Drzwi otwierały się i zamykały bezproblemowo. Okno w przedziale i na korytarzu także ;)
Zapamiętałem jeszcze to, że w przedziale nie było regulatora temperatury.
Pociąg miał spore opóźnienie (w Zwardoniu +60). Jeden z wagonów miał awarię hamulców (o ile się nie mylę zdefektowana była kuszetka IC, będąca przedostatnim wagonem w składzie). Ostatni wagon został przestawiony. Po manewrach jechał tuż za lokomotywami.
Manewry w Zwardoniu przeprowadzono za pomocą dwóch EP07 (jedna na zimno) :D
Mam w planie przejechać się tym pociągiem z Bielska-Białej do Gdańska. Może znajdę na to czas.
zeus04
Ja właśnie ponownie jadę tym składem do Katowic. Skład jest inny niż przedwczoraj, bo drugi wagon za lokomotywą ma bordowe obicie kanap (też pluszowe). W sobotę wszystkie miały granatowe obicia.
zeus04
2020-02-04 09:46:55 UTC
Post by zeus04
Witajcie!
Na forach dało się zaobserwować święte oburzenie tym faktem. Wczoraj dane mi było przejechać się tym składem, a wnętrze wygląda mniej więcej tak: http://youtu.be/M2JaQm9_DuY
Kilka dni temu sprawdziłem natężenie hałasu we wnętrzu 2-ego przedziału dla biegu z vmax tego pociągu: