Taryfa degresywna
MM
2019-09-25 10:30:28 UTC
Cześć,

mam pytanie o tę słynną taryfę degresywną PKP i innych spółek samorządowych. Czy jak jadę najpierw Pendolino a potem Kolejami Mazowieckimi to czy dostanę jeden bilet czy dwa osobne? Ostatnio jechałem z Gdańska do Wawy i potem do Łukowa. Dostałem dwa osobne bilety, jeden za 150 zł, drugi na 22 zł czy coś takiego. Gdzie ten degres?
Arkadiusz Mizerski
2019-09-25 16:35:44 UTC
Post by MM
Gdzie ten degres?
W dupie. Od powstania spółeczeniek zapomnij o jednym bilecie. Jak mieszkasz w Grodzisku Maz. i chcesz jechać na Hel to płacisz 3 razy: 1 KM, 2 IC, 3 PR. A niedługo po wyborach będziesz płacił jeszcze z podziałem na powiaty: koleje ciechanowskie, działdowskie, nidzickie, iławskie, etc.
PiotRek
2019-09-25 21:01:05 UTC
Post by Arkadiusz Mizerski
Post by MM
[...]
Przepraszam, a to:
https://www.intercity.pl/pl/wspolny-bilet

nie istnieje?
P.
Shrek
2019-09-25 21:16:47 UTC
Post by PiotRek
https://www.intercity.pl/pl/wspolny-bilet
nie istnieje?
Z ciekawości chciałem zobaczyć jak wygląda wspomniany grodzisk
mazowiecki - hel. Nie ma takiego miasta jak londek - jest londyn;)
Shrek
PiotRek
2019-09-25 23:29:15 UTC
Post by Shrek
Post by PiotRek
https://www.intercity.pl/pl/wspolny-bilet
nie istnieje?
Z ciekawości chciałem zobaczyć jak wygląda wspomniany grodzisk
mazowiecki - hel. Nie ma takiego miasta jak londek - jest londyn;)
Opsss... No to faktycznie jakaś kicha. :-/

Koleje Mazowieckie coś tu szwankują. Na przytoczonym przeze mnie wyżej
linku są, a w Bilkomie ich nie ma.
P.
K. Sz.
2019-09-26 06:36:01 UTC
Post by PiotRek
Post by Shrek
Post by PiotRek
[...]
W kasie można jakoby kupić. Fakt, że chyba nie w każdej. Zresztą jest
więcej przewoźników, którzy wyznają WB, ale do Bilkoma się nie pchają.
Kombinacje IC+PR uprawiam z dobrym skutkiem.

Jako ciekawostka albo coś: jechałem kiedyś z Czeremchy czy innej
Hajnówki do Warszawy połączeniem PR+KM. Zgodnie z odnośnymi regulacjami
w KM ważne są bilety wystawione wg taryfy Regio przy przejazdach
częściowo poza siecią KM. W pociągu PR dostałem bilet do Siedlec, bo ten
przyrząd do sprzedawania biletów przez kierownika pociągu dalej nie
potrafi. Natomiast w KM dostałem ręcznie wypisany bilet na różnicę cen w
taryfie Regio za przejazd coś tam - Warszawa minus coś tam - Siedlce, co
kosztowało ze dwa złote.
Ponadto z sukcesem jeździłem z biletem (z kasy) w taryfie Regio z
Milanówka do Olsztyna.
Shrek
2019-09-26 17:16:30 UTC
Post by K. Sz.
W kasie można jakoby kupić.
Można, ale trzeba wcześniej wiedzieć, nie wiadomo ile będzie kosztował
dopóki nie sprawdzisz, nie wiadomo czy w każdej. Taki bilet haisenberga
- dopiero obserwacja w kasie ustala jego stan;) Kiepski w czasach
internetowych, gdzie w ramach sojuszu lotniczego możesz z komórki kupić
bilet z dwoma przesiadkami.
Shrek
m***@wp.pl
2019-09-26 20:14:46 UTC
Post by MM
[...]
Dwa bilety. Koleje Mazowieckie się wymiksowały ze Wspólnego Biletu. Na Bilkomie jak najedziesz kursorem na "Kupisz z Bilkom" to wyświetli przewoźników oferujących Wspólny Bilet.
Na EIP+Regio czasami bardziej opłaca się upolować SuperPromo za 49 zł + normalny bilet PR , niż kupować WB EIP+Regio.
K. Sz.
2019-09-27 08:46:00 UTC
Post by m***@wp.pl
Post by MM
[...]
KM wymiksowały się z Bilkomu (a raczej nie weszły do tego kanału
sprzedaży) z sobie wiadomych przyczyn, natomiast we wspólnym bilecie
jako takim partycypują (https://www.mazowieckie.com.pl/pl/wspolny-bilet)