[Niemcy] gdzie pojechać na wycieczkę
semaforek
2007-03-15 23:25:18 UTC
Będę w przyszłym tygodniu w Gladbeck (to w zagłębiu Rurhy) i mam zamiar
jeden dzień poświęcić na kółeczko. Czy jest w tamtej okolicy jakaś linia
którą warto pojechać ?? Może ktoś był w tamtym regionie i ma coś godnego
polecenia ??
pab
2007-03-16 11:34:40 UTC
Post by semaforek
Może ktoś był w tamtym regionie i ma coś godnego
polecenia ??
Nie wiem czy godne polecenia, ale jest muzeum kolejowe w Bochum Dahlhausen.

http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/

Pozdrawiam
pab
Leschek Jeschke
2007-03-16 15:56:29 UTC
Post by semaforek
Będę w przyszłym tygodniu w Gladbeck (to w zagłębiu Rurhy) i mam zamiar
jeden dzień poświęcić na kółeczko. Czy jest w tamtej okolicy jakaś linia
którą warto pojechać ??
-- RE 16 Ruhr-Sieg-Express - DB Regio (ET 426)
Essen - Bochum - Witten - Hagen - Letmathe - Finnentrop - Siegen

-- RE 17 Sauerland-Express - DB Regio (VT 612)
Hagen - Schwerte - Bestwig - Brilon-Wald - Warburg

-- RB 21 Rurtalbahn - Rurtalbahn GmbH (Regiosprinter)
Linnich - Jülich - Düren

-- RB 40 Ruhr-Lenne-Bahn - Abellio Rail (Dispolok ES 64 U2+Bn+Bm+ABybdzf
482)
Essen - Bochum - Witten - Hagen

-- RB 46 Nokia-Bahn - Abellio Rail (LINT 41)
Gelsenkirchen- Wanne-Eickel -Bochum

-- RE 82 Der Leineweber - NordWestBahn (Talent)
Bielefeld - Lage(Lippe) - Detmold - Altenbeken

-- RB 94 Obere Lahntalbahn - DB Kurhessenbahn (VT 628)
Erndtebrück - Bad Laasphe - Marburg

-- Schwebebahn Wuppertal - WSW
Oberbarmen - Wuppetal Hbf - Vohwinkel

Schemat połączeń:
http://www.vrr.de/imperia/md/content/linienplan/nrw_regionalverkehrsplan_2007.pdf
--
Leschek Jeschke
http://bahn.info.ms
Neue Handy-Nr.: +4915772077489
semaforek
2007-03-16 16:58:44 UTC
Post by Leschek Jeschke
http://www.vrr.de/imperia/md/content/linienplan/nrw_regionalverkehrsplan_2007.pdf
Dzięki Leschku :). Przy okazji zapytam czy są gdzie na necie tabelki z
rozkładem czy też pozostaje szukanie hafasem ??
Leschek Jeschke
2007-03-16 17:21:32 UTC
Post by semaforek
Dzięki Leschku :). Przy okazji zapytam czy są gdzie na necie tabelki z
rozkładem czy też pozostaje szukanie hafasem ??
Jak już z grubsza ustalisz trasę, w ułożeniu planu możesz sobie pomóc tym:
http://persoenlicherfahrplan.bahn.de/bin/pf/query-p2w.exe/dn
Tomasz Ozon
2007-03-17 18:42:20 UTC
Post by Leschek Jeschke
-- Schwebebahn Wuppertal - WSW
Oberbarmen - Wuppetal Hbf - Vohwinkel
to bardzo ładne jest :)

Polecam jeszcze Mungstener Brucke (RB47), przepiekna panorama z okien
pociagu. Warto rowniez obejrzec go od dołu (mozna wysiasc na przystanku
Solingen Schaberg i zejsc w dół zbocza)-wspaniała konstrukcja. Jest takie
miejsce, idąc wzdluz rzeczki Wupper na zachód, z ktorego widac caly most i
pieknie wychodza fotki :)

Cytat z jakiejs strony:

"W Remscheid znajduje się także, wybudowany w latach 1893-1897 najwyższy w
Niemczech most kolejowy "Mungstener Brucke" łączący Remscheid z Solingen.
Ma sto siedem metrów wysokości i czterysta dziewięćdziesiąt jeden metrów
długości. Zbudowano go bez użycia śrub. Wykorzystano za to dwa miliony
nitów. Jako ciekawostkę podaje się fakt, że budowano go z obu stron
jednocześnie. Od strony Lennep i od strony Solingen. Kiedy obie połówki
spotkały się na środku, to różnica wysokości pomiędzy nimi wynosiła tylko
cztery milimetry. Oto dokładność, a było to przecież ponad sto lat temu. "

pozd
Tomek
Leschek Jeschke
2007-03-17 18:47:55 UTC
http://bahn.eu07.pl/bahn/schwebebahn/
Adam
2007-03-17 19:00:39 UTC
Leschek Jeschke <***@bahn.info.ms> napisał(a):

Drogi Leschku czy mozesz mi polecic jakies ciekawe trasy w Niemczech lub
Twoich okolicach??? Chodzi o walory widokowe (tunele, łuki, wiadukty itp.).
Mam juz wiele linii zaliczonych i w Austii, Szwajcarii ale moglem wiele
przeoczyc.
Leschek Jeschke
2007-03-17 19:15:49 UTC
Post by Adam
czy mozesz mi polecic jakies ciekawe trasy w Niemczech lub
Twoich okolicach??? Chodzi o walory widokowe (tunele, łuki, wiadukty itp.).
Najwięcej tuneli i wiaduktów na raz zaliczyć możesz jadąc ICE z Hanoweru do
Würzburga. :-)
Osobiście jednak największą sympatią darzę lokalki w Harzu, Schwarzwaldzie i
Sauerlandzie. Równie godnymi polecenia są szlaki w południowej Saksonii.
Adam
2007-03-18 15:06:28 UTC
Post by Leschek Jeschke
Post by Adam
[...]
To juz zauwazylem:-) ze na wiekszosci szybkich magistralach jest sporo
tuneli:-)
Post by Leschek Jeschke
Osobiście jednak największą sympatią darzę lokalki w Harzu, Schwarzwaldzie i
Sauerlandzie.
Który to rejon Niemiec?

Równie godnymi polecenia są szlaki w południowej Saksonii.

Czy to sa okolice Chemnitz?

A jak wyglada z liniami na poludnie od Stutgartu, Kempten?

A linia Leipzig - Nurnberg jest warta zaliczenia? Czy jest podobna do
Chemnitz - Hof - ... - Nurnberg?
Leschek Jeschke
2007-03-18 16:17:35 UTC
Post by Adam
Który to rejon Niemiec?
Sauerland leży w południowo-wschodniej części NRW zahaczając o Hesję, gdzie
znajduje się słynna skocznia w Willingen.
Post by Adam
Post by Leschek Jeschke
Równie godnymi polecenia są szlaki w południowej Saksonii.
Czy to sa okolice Chemnitz?
Także. Samo Chemnitz przeżywa obecnie komunikacyjną rewolucję - autobusy
zastępuje się tramwajami, a te z kolei zaczynają wyjeżdżać poza miasto,
korzystając z istniejącej i reaktywowanej infrastruktury kolejowej. Nieco
dalej na zachód znajduje się Vogtland z ceglaną Göltzschtalbrücke koło
Plauen. W Zwickau RegioSprinter należący do Vogtlandbahn korzysta z
miejskiej sieci tramwajowej (uwaga ortodoksi PKP: spalina pod drutem!) ;-),
by w ten sposób zaoszczędzić przesiadek pasażerom udającym się do Czech.
Przy okazji pytanie: gdzie jeszcze poza tym przypadkiem, da się skorzytać z
toalety w tramwaju? ;-)
Post by Adam
A jak wyglada z liniami na poludnie od Stutgartu, Kempten?
Koniecznie Ofenburg - Singen. Prawdziwa "Achterbahn" - 38 tuneli, a między
Hausach i Villingen osiąga Sommerau, pokonując po 20-promilowej krzywiźnie,
różnicę wzniesień wynoszącą 591 metrów. Szkoda tylko, że linia jest
zelektryfikowana. :/
Post by Adam
A linia Leipzig - Nurnberg jest warta zaliczenia? Czy jest podobna do
Chemnitz - Hof - ... - Nurnberg?
Srednio. Jeśli zaliczyłeś "Schiefe Ebene" (między Neuenmarkt i
Marktschorgast), to niewiele Ciebie tu zaskoczy.
Leschek Jeschke
2007-03-18 16:22:43 UTC
Adam
2007-03-18 18:11:08 UTC
Post by Leschek Jeschke
znajduje się słynna skocznia w Willingen.
A to już wiem gdzie to jest:-) Tam nie przypuszczałem, ze sa takie fajne
trasy. W tym rejonie przejechalem tylko Singen - Stutgart jak jechalem ze
Szwajcarii i dalej na Frankfurt i tylko Frankfurt - Basel.
Post by Leschek Jeschke
[...]
Bede wiec musial ja zaliczyc:)))))
Post by Leschek Jeschke
Post by Adam
A linia Leipzig - Nurnberg jest warta zaliczenia? Czy jest podobna do
Chemnitz - Hof - ... - Nurnberg?
Srednio. Jeśli zaliczyłeś "Schiefe Ebene" (między Neuenmarkt i
Marktschorgast), to niewiele Ciebie tu zaskoczy.
Czyli jest taka sobie.

A kolo Munchen sa ciekawe jakies trasy? A do Obertsdorfu warto jechac czy
trasa taka sobie? A wzdluz J.Bodeńskiego z Lindau do Singen?
A jak wyglada trasa Koblenz - Trier? Mam na nia apetyt czy sie rozczaruje?
Trasa Saarbrucken Mannheim mnie rozczarowala bo ktos mnie nastawil na
ciekawe widoki:( A podróżowales po Francji?

A kolo Erfurtu sa jakies fajne kolejki górskie?

Tak pytam poniewaz duzo podróżóje i zaliczam trasy co roku w Europie:)

Dzieki za wszystkie informacje:)
Leschek Jeschke
2007-03-18 20:44:58 UTC
Post by Adam
Post by Leschek Jeschke
[...]
Pomylieś Willingen (Sauerland) z Villingen (Schwarzwald). :-)
Post by Adam
A kolo Munchen sa ciekawe jakies trasy? A do Obertsdorfu warto jechac
czy trasa taka sobie?
Ja lubię linie bez drutu, dwutorowe i w dodatku z prywatnym przewoźnikiem.
Ładny widok na górki - zwłaszcza, gdy na miejscu skorzystasz z kolejki
linowej "Nebelhornbahn".
Post by Adam
A wzdłuż J.Bodeńskiego z Lindau do Singen?
Tam są tylko dwa tunele: Überlingen Ost i West - przystanek między nimi.
Trasa dość klimatyczna, a i samo Lindau godne zobaczenia.
Post by Adam
A jak wyglada trasa Koblenz - Trier? Mam na nia apetyt czy sie
rozczaruje? Trasa Saarbrucken Mannheim mnie rozczarowala bo ktos mnie
nastawil na ciekawe widoki:(
No, ale wzdłuż tej ostatniej nie kluczysz między winnicami wzdłuż Mozeli.
Tuneli wprawdzie sporo, ale ich suma pod Pfälzer Wald i tak nie dorównuje
IMO jednemu: Kaiser-Wilhelm-Tunnel
Post by Adam
A podróżowales po Francji?
Nigdy pociągiem. Francję - podobnie jak Skandynawię najlepiej zwiedza się
samochodem campingowym. Nie jestem fundamentalistą. ;-)
Post by Adam
A kolo Erfurtu sa jakies fajne kolejki górskie?
Jasne. Na przykład kolejka linowo-szynowa Obstfelderschmiede - Lichtenhein o
rozstawie szyn 1800 mm.
Adam
2007-03-19 19:18:51 UTC
Post by Leschek Jeschke
Pomylieś Willingen (Sauerland) z Villingen (Schwarzwald). :-)
A to nie spodziewalem sie, ze tam sa takie ciekawe trasy. Myslalem, ze tylko
troche jest tam wzniesien jak jechalem z Hannoveru do Frankfurtu przez
Kassel...

To wiec w okolicach Villingen w Schwarzwaldzie warto pojezdzic???
Post by Leschek Jeschke
Tam są tylko dwa tunele: Überlingen Ost i West - przystanek między nimi.
Trasa dość klimatyczna, a i samo Lindau godne zobaczenia.
W Lindau juz bylem:-) jak jechalem do Chur. Rzeczywiscie fajne miasteczko i
piekny zachód słońca nad Jeziorem Bodeńskim:-)
Post by Leschek Jeschke
No, ale wzdłuż tej ostatniej nie kluczysz między winnicami wzdłuż Mozeli.
Tuneli wprawdzie sporo, ale ich suma pod Pfälzer Wald i tak nie dorównuje
IMO jednemu: Kaiser-Wilhelm-Tunnel
A tunel Kaiser-Wilhelm-Tunnel o którym wspominasz zym sie tak wyróżnia?
Leschek Jeschke
2007-03-19 22:09:21 UTC
Post by Adam
To wiec w okolicach Villingen w Schwarzwaldzie warto pojezdzic???
Warto tu i tam, ale Schwarzwald ma dużą przewagę.
Post by Adam
A tunel Kaiser-Wilhelm-Tunnel o którym wspominasz zym sie tak wyróżnia?
Długością - 4,2 km.
Adam
2007-03-20 19:19:07 UTC
Post by Adam
A tunel Kaiser-Wilhelm-Tunnel o którym wspominasz zym sie tak wyróżnia?
Długością - 4,2 km.
Dzieki za informacje:-)
Tomasz Ozon
2007-03-17 21:38:21 UTC
Post by Leschek Jeschke
http://www.vrr.de/imperia/md/content/linienplan/nrw_regionalverkehrsplan_2007.pdf
Ze schematu widze, ze Solingen Hbf jest gdzies indziej niz byl :)
Zlikwidowali ten stary zdezelowany dworzec? (wyglądał jak w Polsce, w
jakims powiatowym miasteczku :)

pozdr
Tomek
Leschek Jeschke
2007-03-18 15:19:32 UTC
Post by Tomasz Ozon
Ze schematu widze, ze Solingen Hbf jest gdzies indziej niz byl :)
Zlikwidowali ten stary zdezelowany dworzec? (wyglądał jak w Polsce, w
jakims powiatowym miasteczku :)
W grudniu 2006 dworzec Solingen-Ohligs przemianowano na Solingen
Hauptbahnhof. Stary, po utracie znaczenia w wyniku modernizacji linii
przebiegającej przez Solingen, został wyremontowany (znajduje się pod
ochroną konserwatora zabytków) i stał się siedzibą "Forum Produktdesign".
http://www.forum-produktdesign.de/

Obecny dworzec główny obsługuje wyłącznie kierunki w ruchu regionalnym:
-- RE 7 - Krefeld-Köln-Solingen-Wuppertal-Hagen-Hamm-Münster
-- RB 47 - Solingen Hbf-Solingen Mitte-Remscheid-Wuppertal
-- RB 48 - Wuppertal-Oberbarmen-Wuppertal Hbf-Solingen Hbf-Köln-Bonn
-- S 7 - Düsseldorf Flughafen-Düsseldorf Hbf-Hilden-Solingen Hbf

Nb. Solingen jest miastem powiatowym. ;-)