Wrocław - Praga - połączenie bezpośrednie a właściwie jego brak
m***@gmail.com
2020-07-06 08:03:14 UTC
Zapragnąłem w sierpniu pojechać z Wrocławia do Pragi, pociągiem, tam... Okazało się, że z Wrocławia do Pragi nie ma ani jednego bezpośredniego połączenia. Za jedynej słusznej władzy, o ile dobrze pamiętam, były co najmniej 2 albo więcej połączeń bezpośrednich. Na pewno pociąg ze Szczecina miał wagony do Pragi. A może takie połączenia były jeszcze niedawno?
Teraz można jechać przez Lichkov (3 pociągi) tłukąc się osobowym przez okoliczne wioski.
Jak to możliwe, że z Wrocławia nie ma żadnego połączenia bezpośredniego do stolicy Czech, a kiedyś, kurwa jego mać, były?!
Może jakiś teoretyk czy praktyk kolejowy wyjaśni mi dlaczego?
Grzegorz Kapusta
2020-07-06 15:41:46 UTC
Post by m***@gmail.com
[...]
Zgadza się, tutaj wszystkie państwowe spółki wybitnie dają ciała,
ale całe szczęście są jeszcze prywatne, zobacz tu:
https://www.leoexpress.com/

Pozdrawiam,
GK
K. Sz.
2020-07-06 19:12:38 UTC
Post by Grzegorz Kapusta
Post by m***@gmail.com
[...]
No tak, ale to jest właśnie połączenie z kilkudziesięcioma postojami (i
czasem z przesiadką w Lichkov). I bardzo niecodziennie.

Nie potrafię powiedzieć, czy czas przejazdu w granicach 4:30-5:00 jest
satysfakcjonujący. 327 km jakoby. Nie poraża więc, ale nie mam też
pojęcia, ile potrzebowałby uczciwy pospieszny na tej linii.
ToM
2020-07-11 12:42:00 UTC
Post by K. Sz.
Nie potrafię powiedzieć, czy czas przejazdu w granicach 4:30-5:00 jest
satysfakcjonujący. 327 km jakoby. Nie poraża więc, ale nie mam też
pojęcia, ile potrzebowałby uczciwy pospieszny na tej linii.
To przełóż to na Polskę np. z Wrocławia do Bydgoszczy jest bardzo
podobna odległość i tzw. "uczciwy pospieszny" jedzie powyżej 4 h.

T.