Janusz Dzięcioł zginął w wypadku na przejeździe kolejowym
2019-12-06 11:07:19 UTC
wjechał na czerwonym ?

https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/476398-nie-zyje-byly-posel-po-i-uczestnik-big-brothera

opublikowano: godzinę temu

Nie żyje były poseł PO i zwycięzca pierwszej edycji "Big Brothera".
Janusz Dzięcioł zginął w wypadku na przejeździe kolejowym

opublikowano: godzinę temu
autor: youtube/videosejm.pl

W wypadku na przejeździe kolejowym k. Grudziądza zginął b. poseł
Platformy Obywatelskiej Janusz Dzięcioł - powiedziała PAP szefowa
Prokuratury Rejonowej w Grudziądzu Agnieszka Reniecka. Do zderzenia
pociągu z autem osobowym doszło w piątek rano.

Otrzymałam informację ustną od prokuratora pracującego na miejscu,
że ofiarą wypadku jest były poseł Janusz Dzięcioł

— powiedziała PAP Reniecka. Dodała, że w tej chwili nie zna jeszcze
więcej szczegółów tragicznego w skutkach zdarzenia.

O godzinie 8.40 na przejeździe kolejowo-drogowym koło Grudziądza
pod pociąg relacji Toruń Główny – Grudziądz pomimo czerwonych świateł
wjechał samochód osobowy. Komisja ustali, co spowodowało, że pomimo
sygnału zabraniającego wjazdu doszło do zdarzenia. W wypadku zginął
kierowca samochodu. Nikt z pasażerów ani obsługi pociągu nie został ranny

— poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A.

Miejsce wypadku zabezpieczają służby. Ruch pociągów na trasie Grudziądz
- Kornatowo (powiat chełmiński) został wstrzymany. Wprowadzona została
komunikacja zastępcza.

Janusz Dzięcioł 11 grudnia skończyłby 66 lat. Posłem był w latach
2007-2015. W 2001 roku wygrał pierwszą polską edycję programu Big Brother.

kpc/PAP
Zdjęcie Wspomnienie ...
autor: Wspomnienie ...

Odeszli do Pana, ale zostali w naszej pamięci i modlitwach.
u2
2019-12-08 21:50:10 UTC
Post by u2
[...]
tutaj więcej szczegółów :

https://niezalezna.pl/300800-smierc-j-dzieciola-reakcja-pkp-plk

POLSKA / WIADOMOŚĆ / 06.12.2019, godz. 16:12
Śmierć Janusza Dzięcioła na przejeździe kolejowym. Głos zabrało PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały dzisiaj PAP, że gmina Grudziądz
nie występowała o zmiany organizacji przejazdu kolejowego, na którym
zginął w piątek rano były poseł Janusz Dzięcioł. Rozmowy z samorządem
dotyczyły innych przejazdów na trasie Grudziądz-Kornatowo.

"PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, że gmina Grudziądz nie
występowała o zmiany wobec zabezpieczonego sygnalizacją przejazdu w km
49,415 na linii kolejowej Grudziądz – Kornatowo (przejazd, na którym
zginął w piątek b. poseł Dzięcioł). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od
zeszłego roku prowadziły rozmowy z Urzędem Gminy Grudziądz w sprawie
likwidacji trzech innych przejazdów kolejowo-drogowych na tej samej
linii zabezpieczonych znakami STOP w kilometrach: 46,772; 47,109;
47,390. Warunkiem likwidacji wyżej wymienionych przejazdów jest
wprowadzenie zmian w istniejącym układzie drogowym w obrębie gminy
Grudziądz"

- poinformował w komunikacie przesłanym PAP Karol Jakubowski z zespół
prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Były poseł PO zginął w piątek rano w wypadku na przejeździe kolejowym w
Białym Borze k. Grudziądza.

- Byłem na miejscu chwilę po wypadku. Janusz zginął sto metrów od
swojego domu. Ten przejazd przez tory kolejowe jest bardzo niewygodny,
bo jest to lewoskręt od drogi krajowej nr 55 i on jest nieco pod górkę.
Widoczność w tym miejscu jest utrudniona. Dzięki temu przejazdowi można
dojechać do domów, które są po drugiej stronie torów. Taki manewr
wykonywał także mój sąsiad - były poseł Dzięcioł

- powiedział wcześniej PAP sołtys Białego Boru Jerzy Czapla.

Dodał, że w tym miejscu są zamontowane czerwone światła pulsujące, które
zapalają się, gdy jedzie pociąg.

- Gdy byłem na miejscu, policja nie dopuszczała już w bezpośrednie
sąsiedztwo przejazdu kolejowego. Nie wiem, czy byli świadkowie tego
zdarzenia

- wskazał sołtys. Były poseł Janusz Dzięcioł mieszkał w Białym Borze
od wielu lat. Jego dom jest drugi za przejazdem kolejowym.

- Rozmawiałem z nim dwa dni temu, bo był na naszym spotkaniu sołeckim.
Dzień wcześniej rozmawiałem z nim osobiście na drodze, którą równaliśmy.
Sugerowałem, zresztą on mówił też od tym od jakiegoś czasu, że trzeba
zamknąć dwa przejazdy przez tory do naszej miejscowości, bo one nie są
do końca bezpieczne

- dodał Czapla.

Podkreślił, że na jednym z tych przejazdów zginął Dzięcioł. Drugi jest
400 metrów wcześniej. Przed nim w ogóle nie ma sygnalizacji świetlnej.
"Tam zjeżdża się na dół i widoczność również nie jest bardzo dobra.
Rozmawialiśmy z wójtem na ten temat, że będziemy starali się o
zamknięcie tych przejazdów. Nieco dalej jest przejazd z sygnalizacją
świetlną i szlabanami" - dodał.

Sołtys podkreślił, że nie pamięta innego wypadku na tym przejeździe, ale
praktyka korzystania z niego wskazywała, iż może on być niebezpieczny.
"Rozmawialiśmy o tym kilka razy" - wskazał Czapla.

Śledztwo ws. wypadku wszczęła Prokuratura Rejonowa w Grudziądzu. Na
miejscu wypadku trwają oględziny. Sekcja zwłok b. parlamentarzysty
zaplanowana jest na poniedziałek. Jest przynajmniej jeden świadek
wypadku, do którego dotarli śledczy.

- O godz. 8.40 na przejeździe kolejowo-drogowym koło Grudziądza pod
[...]

Z nieoficjalnych informacji przekazywanych przez media wynika, że jedną
z hipotez, które biorą pod uwagę śledczy, jest oślepienie byłego posła
kierującego citroenem C5 przez słońce. W momencie wypadku widoczność
mogła utrudniać także mgła.

Janusz Dzięcioł 11 grudnia skończyłby 66 lat. Posłem był w latach
2007-2015. W 2001 roku wygrał pierwszą polską edycję programu Big
Brother. W swojej karierze zawodowej był m.in. szefem straży miejskiej w
Świeciu. W 2014 roku startował w wyborach na urząd prezydenta
Grudziądza. W 2019 roku wystartował w wyborach do Sejmu, jako
bezpartyjny polityk z listy PSL.