Estakadowe metro w Chicago a bezpieczeństwo pracowników
/dev/SU45
2018-01-10 12:30:28 UTC
Jak to jest możliwe? Jeździ to po estakadach bez barierek, gdyby jakaś
ewakuacja, pożar czy zamach to pasażerowie będą wyskakiwać ot tak?

Ale jeszcze bardziej mnie zaskoczyło, gdy tym jeździłem, że pracownicy
łażą w trakcie ruchu.

O tak jak na tym filmie:

O co chodzi z machaniem chorągiewką? To gwarantuje że na odcinku nie ma
dwóch pociągów a tylko jeden, i mogą uskoczyć na drugi tor? A jak z
szyną zasilającą? Dziwne to robi wrażenie, u nas chyba barierka musi być
nawet na małym mostku? I słusznie.

http://youtu.be/fJzhNPKtR0Q - a tu pociąg się zatrzymał, a po
drugim torze jechał inny, tamten się zatrzymał to pierwszy pojechał,
jakoś tak dość chaotycznie to wygląda.
Shrek
2018-01-10 16:43:06 UTC
Post by /dev/SU45
Jak to jest możliwe? Jeździ to po estakadach bez barierek, gdyby jakaś
ewakuacja, pożar czy zamach to pasażerowie będą wyskakiwać ot tak?
I tak mają lepiej niż w normalnym metrze. Standardowo powinni wysiadać
chyba na tą kratę wema na środku.
Post by /dev/SU45
O co chodzi z machaniem chorągiewką? To gwarantuje że na odcinku nie ma
dwóch pociągów a tylko jeden, i mogą uskoczyć na drugi tor?
Tak sądzę/
Post by /dev/SU45
A jak z
szyną zasilającą? Dziwne to robi wrażenie, u nas chyba barierka musi być
nawet na małym mostku? I słusznie.
Nic - u nas tez jest tylko na stacjach.
Post by /dev/SU45
http://youtu.be/fJzhNPKtR0Q - a tu pociąg się zatrzymał, a po
drugim torze jechał inny, tamten się zatrzymał to pierwszy pojechał,
jakoś tak dość chaotycznie to wygląda.
No chyba właśnie po to, żeby pracownicy nie znaleźli się między dwoma
pociągami.

Shrek
Robert Tomasik
2018-01-10 17:37:44 UTC
Post by Shrek
Post by /dev/SU45
O co chodzi z machaniem chorągiewką? To gwarantuje że na odcinku nie
ma dwóch pociągów a tylko jeden, i mogą uskoczyć na drugi tor?
Tak sądzę/
A mnie się wydaje, że ten facet gwizdkiem, czy inaczej uprzedza
robotników i wówczas "pozwala" pociągowi wjechać. Zauważcie, że nie ma
podobnej osoby z drugiej strony, ale nie wiem, jak to zinterpretować. Bo
pociąg w drugą stronę jadący gdzieś tam później widać.Ale może pracują
tylko na tym prawym torze, więc z lewego nie ma kto uciec.
/dev/SU45
2018-01-11 11:37:13 UTC
Post by Robert Tomasik
[...]
Ogólnie sprawia to wrażenie prowizorki, pewnie mają jakieś procedury ale
jak wiadomo pod względem techniki kolejowej USA to nie jest czołówka.
Gdyby coś poszło nie tak i jednak by dwa pociągi wjechały na odcinek z
robotnikami, to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie to położyć się na tej
kładce-chodniku.

Cały ten system jest dość dziwny. Podkłady (mostownice?) są drewniane,
co w tamtym klimacie powoduje duże problemy z utrzymaniem. Co kilka lat
się ogłasza że stan infry jest fatalny, wtedy jak to w US są awantury o
podatki i finansowanie, naprawiają a potem od nowa. Przy takiej
koncepcji nie zrobi się tego w inny sposób, budowa z betonu by oznaczała
robienie od zera.
s***@gmail.com
2018-01-11 12:07:58 UTC
Post by /dev/SU45
[...]
Ale metro "naziemne" jest zrobione na konstrukcji stalowej.
Tu masz widok od dołu jak to wyglada:

https://www.google.pl/maps/@41.8860401,-87.7347469,3a,75y,77.15h,83.39t/data=!3m9!1e1!3m7!1sXWk4-_VriCmNKI-_9lTYFw!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i25

W budownictwie komercyjnym (np ścianki działowe z GK) nie można
używać drewna.

Tutaj masz infrastrukturę drogową :
http://tiny.pl/g456n

Do tej pory pamiętam swój pierwszy raz jak tamtędy jechałem.
Amerykanie na betonie nie oszczędzają.

Mnie też zastanawiało dlaczego dają drewno.
Po pierwsze drewno jest tam tańsze niż w pl od stali.
A dwa taka kolejka jak jedzie to wszystko się trzęsie.
I te podkłady na pewno lepiej amortyzują drgania od betonu.

Z drugiej strony byłem ostatnio w Anglii.
Peron gdzieś na wsi angielskiej był cały zrobiony z drewna.
Więc coś w tym musi być.
s***@gmail.com
2018-01-11 08:49:08 UTC
Post by /dev/SU45
O co chodzi z machaniem chorągiewką?
Byłem w Chicago.
Jak się szło do sklepu budowlanego.
I jechał wózek widłowy to ZAWSZE przed nim szedł gość z taką chorągiewką.
Zabezpieczenie przed pozwami?
Patrz baranie !
Post by /dev/SU45
http://youtu.be/fJzhNPKtR0Q - a tu pociąg się zatrzymał, a po
drugim torze jechał inny, tamten się zatrzymał to pierwszy pojechał,
jakoś tak dość chaotycznie to wygląda.
Tylko że w tym samym czasie i w tym samym miejscu znalazły by się
dwa składy i ci ludzie. A tam chyba jest za mało miejsca.

Z drugiej strony zastanawia mnie że tam najważniejsza pętla=loop
jest na wysokości + niektóre linie
też a nie ma żadnych ekranów akustycznych.
A z drugiej strony już w 2007 roku montowali elektroniczne bramki
na autostradach wiec technologie mają.
m***@o2.pl
2018-01-13 17:34:04 UTC
Post by /dev/SU45
[...]
A to nie jest film z drezyny brygady ? a ruch jest zawieszony/tory wylaczone?
pozdr
Robert Tomasik
2018-01-13 17:39:10 UTC
Post by m***@o2.pl
A to nie jest film z drezyny brygady ? a ruch jest zawieszony/tory wylaczone?
W przeciwną stronę pociąg jedzie na filmie.