Pytanko o pociąg Katowice Lipsk około roku 1985
Pasza
2009-07-28 19:22:10 UTC
Witam.

Powoduje mną czysta ciekawość

Miałem w tedy około 5u lat więc w sumie to nie pamiętam już nic, ale z
ciekawości chciałbym poznać rozkład tego pociągu.

Był to rok, albo 84, lub 85.

Wyjeżdżałem z Katowic, pamiętam, ze było już dość ciemno, taki wieczór
około może 20 godziny, a na miejscu chyba około 7 rano.

Nie pamiętam, czy była wiosna, czy jesień, ale było jeszcze względnie
ciepło i dość późno robiło się ciemno.

Jak napisałem, powoduje mną czysta ciekawość jaka była relacja tego
pociągu i rozkład.

Myślę, że tyle informacji wystarczy.
A może zestawienie?
Myślę że "zagadka" nie jest trudna.
P.S. Wracałem podobnym pociągiem, tylko, że z Lipska jakoś późnym
wieczorem wyjeżdżał.

Mogłem sporo pomieszać, ale może jednak?
Jędruś
2009-07-29 09:52:12 UTC
Post by Pasza
[...]
Może ten?
1985/86:

498 (37000/1) Kraków Gł. – Leipzig Hbf
Kraków Gł 18.15
Katowice 19.42/48
Wrocław Gł 22.55/23.25
Żagań 1.54/2.12
Cottbus 4.24/38
Leipzig Hbf 6.50

Zestawienie:
Bc B B A BR B Kraków – Leipzig
B B B B Wrocław – Leipzig
Bc A B B B B Kraków – Berlin Licht. (od Wrocławia w poc 398)
Wszystkie wagony z rezerwacją

Był jeszcze jeden nocny, Katowice – Leipzig Hbf, trasa ta sama, kursował
(7/1), około 90 min przed 498

A tak przy okazji

388 (46001)
Katowice 17.33
Nysa 20.33/35
Kłodzko Gł 21.34/49
Jelenia Góra 0.13/24
Zgorzelec 1.53/55
Berlin Licht 5.56
piękna trasa :)

pozdrawiam
Jędruś
Jędruś
2009-07-29 09:58:20 UTC
Post by Jędruś
498 (37000/1) Kraków Gł. – Leipzig Hbf
błąd - 37002/1
wtedy inaczej łamano numery :)

Jędruś
Pasza
2009-07-29 10:14:00 UTC
Post by Jędruś
Może ten?
[...]
Widać, że już wtedy czas przejazdu na trasie Kraków Katowice, nie był
imponujący.

Czy rzeczywiście, tak niewiele było "przystanków" po drodze?
Post by Jędruś
Bc B B A BR B Kraków – Leipzig
B B B B Wrocław – Leipzig
Bc A B B B B Kraków – Berlin Licht. (od Wrocławia w poc 398)
Wszystkie wagony z rezerwacją
Tą rezerwację pamiętam, jakoś chyba około 2 tygodnie przed odjazdem już
były bilety.
Jeszcze takie "kartonowe" chyba, mogło tak być?
A jeszcze odnośnie biletów, jak część grupowiczów może pamięta, jestem
niewidomy, a konkretnie z śladowymi ilościami wzroku, piszę o tym
dlatego, że kojarzy mi się, iż były różne kolory tych "kartonowych"
biletów mylę się?
W sumie im dłużej o tym myślę, tym więcej sobie szczegółów przypominam,
Jeszcze pytanie krótkie o objaśnienie zestawienia, tak ogólnikowo.
Bo chyba jednak mnie te oznaczenia przerastają.
Prawie z pewnością jechałem > w wagonie z miejscami tylko do siedzenia.
A i jeszcze jedno, nie wiem czy tak jest nadal, czy tylko wtedy było,
ale czy mogło być tak, że jeden z peronów w Lipsku umożliwiał wsiadanie
z obu stron, coś jak na śródmieściu?
Dalej z Lipska jechałem do Halle.
Ktoś kojarzy, jakie wtedy na tej trasie mogły jeździć składy?
Znów coś mi się niejasno kojarzy, że były w malowaniu chyba
ciemnozielonym i były to składy piętrowe, ale mogę się mylić.
Nie wiem co mnie tak naszło, ale zebrało mi się na wspominki.

No i chyba super łatwe pytanie, jak nazywały się koleje NRD a jak RFN
sorry, że tak przynudzam.
Post by Jędruś
Był jeszcze jeden nocny, Katowice – Leipzig Hbf, trasa ta sama,
kursował (7/1), około 90 min przed 498
To raczej nie ten.
Post by Jędruś
A tak przy okazji
388 (46001)
Katowice 17.33
Nysa 20.33/35
Kłodzko Gł 21.34/49
Jelenia Góra 0.13/24
Zgorzelec 1.53/55
Berlin Licht 5.56
piękna trasa :)
Nie mogę się wypowiedzieć, ale fakt wygląda interesująco, ciągle
zdumiewa mnie ta częstotliwość postojów, dzisiaj nawet intercity stają
na byle zadupiu.
Grzegorz Kapusta
2009-07-29 10:20:15 UTC
Post by Pasza
Czy rzeczywiście, tak niewiele było "przystanków" po drodze?
ciągle zdumiewa mnie ta częstotliwość postojów,
Kurcze, przecież Jędruś podał skrócony rozkład, zapewne nie miał
czasu na przepisywanie wszystkiego :-)

A korzystając z okazji: mam identyczne, mgliste wspomnienia
z 1983 roku z pociągu, do którego wsiadłem w Katowicach, a wysiadłem
w Burgas. Jesteś w stanie wykopać RJ 83/84?

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta
Jędruś
2009-07-29 11:02:53 UTC
Post by Grzegorz Kapusta
Kurcze, przecież Jędruś podał skrócony rozkład, zapewne nie miał
czasu na przepisywanie wszystkiego :-)
Oczywiście, to było streszczenie :)
Post by Grzegorz Kapusta
A korzystając z okazji: mam identyczne, mgliste wspomnienia
z 1983 roku z pociągu, do którego wsiadłem w Katowicach, a wysiadłem
w Burgas. Jesteś w stanie wykopać RJ 83/84?
Wtedy międzynarodowe „cegły” były osobno na lato i osobno jesień – wiosna.
Akurat nie mam „Lato 1983”. Tu masz rozkład z 1982 – było podobnie.

1237 NORD ORIENT
Warszawa Wsch 16.47
Częstochowa 19.52/54
Katowice 21.23/30
Chybie 22.30/23.00 (pt – włączanie wagonów ze Szczecina i Wrocławia od
84102/1; w 1983 ten postój już był handlowy)
Petrovice 23.28/0.28
Cesky Tesin 0.57/1.00
Leopoldov 4.45/48
Budapest Zuglo 8.25/8.30
Biharkeresztes 11.35/12.05
Brasov 23.00/10
Giurgiu Nord 3.44/4.10
Burgas 13.16

AB B Szczecin – Puspokladany
WLB Bc Szczecin – Burgas
Bc Bc Wrocław – Burgas
WLB WLB Bc Bc Bc Bc WLAB WLAB Warszawa - Burgas

Jak gdzieś przekręciłem nazwę stacji, to przepraszam:)

Jędruś
Grzegorz Nowak
2009-07-29 11:19:45 UTC
Post by Pasza
Post by Jędruś
[...]
trzeba tylko pamiętac o dwóch rzeczach. Miedzynarodowe pociągi były z
reguły zawalone po uszy i w większosci przypaqdków te jadace w
kierunku granicy były niedostępne w komunikacji krajowej.
Prawdopodobnie stad ta ilosc postojów

GN
Andrzej SHERIFF Szynkiewicz
2009-07-29 13:02:46 UTC
Post by Pasza
Dalej z Lipska jechałem do Halle.
Ktoś kojarzy, jakie wtedy na tej trasie mogły jeździć składy?
Prosto i normalnie... :) Przez Schkeuditz. numer tabeli w rozkładzie to 515
było.
Post by Pasza
Znów coś mi się niejasno kojarzy, że były w malowaniu chyba ciemnozielonym
i były to składy piętrowe, ale mogę się mylić.
Nie wiem co mnie tak naszło, ale zebrało mi się na wspominki.
To bardzo prawdopodobne, bo linia była w tym czasie juz zelektryfikowana i
częstym zjawiskiem na niej były pociągi piętrowe (duże natężenie ruchu i
sporo pasażerów).
Post by Pasza
No i chyba super łatwe pytanie, jak nazywały się koleje NRD a jak RFN
sorry, że tak przynudzam.
w NRD: DR - Deutche Reichsbahnen
w RFN: DB - Deutche Bundesbahnen
Post by Pasza
Post by Jędruś
Był jeszcze jeden nocny, Katowice – Leipzig Hbf, trasa ta sama,
kursował (7/1), około 90 min przed 498
To raczej nie ten.
Był jeszcze jeden bodaj Katowice - Meiningen. Numer bodaj D967. Ten
przynajmniej od Goerlitz prowadził taką grupę wagonów.
ZTCP to Sachsenmodelle wydał serię wagonów w relacji bodaj Kraków -
Eisenach - jeżeli jest ona zgodna z rzeczywistością, a wydaje mi się, że
tak, to też taką grupę wagonów prowadził pociąg D967.

Zdroofka
Andrzej
Jędruś
2009-07-30 04:11:52 UTC
Post by Pasza
Post by Jędruś
498 (37000/1) Kraków Gł. – Leipzig Hbf
Czy rzeczywiście, tak niewiele było "przystanków" po drodze?
Pełny rozkład jazdy 498 (37002/1)

Kraków Gł 18.15
Trzebinia 18.51/53
Katowice 19.42/48
Zabrze 20.16
Gliwice 20.25/32
Kędzierzyn Koźle 21.01/05
Opole Gł 21.50/54
Brzeg 22.21/23
Wrocław Gł 22.55/23.25
Legnica 0.19/39
Żagań 1.54/2.12
Żary 2.25/31
Tuplice 2.53/54
Forst 3.09/4.05
Cottbus 4.24/38
Finsterwalde 5.14/..
Falkenberg (Elster) 5.38/..
Torgau 5.58/..
Eilenburg 6.23/..
Leipzig Hbf 6.50
Post by Pasza
Post by Jędruś
388 (46001)
Nie mogę się wypowiedzieć, ale fakt wygląda interesująco, ciągle
zdumiewa mnie ta częstotliwość postojów, dzisiaj nawet intercity stają
na byle zadupiu.
… oraz dla 388 (46001)

Katowice 17.33
Zabrze 18.00
Gliwice 18.09/13
Kędzierzyn Koźle 18.43/19.06 (SP45)
Racławice śl 19.46/47
Prudnik 20.07
Nysa 20.33/35
Kamieniec Ząbkowicki 21.12/13
Kłodzko Gł 21.34/49
Nowa Ruda 22.23
Wałbrzych Gł 23.21/24
Jelenia Góra 0.13/24
Lubań Śląski 1.20/22
Zgorzelec 1.53/55
Gorlitz 2.00/3.13
Weisswasser (Oberlausitz) 3.50/51
Spremberg 4.04/05
Cottbus 4.21/35
Lubbenau (Spreewald) 4.53/55
Berlin Lichtenberg 5.56

Wczoraj nie miałem czasu na szczegóły :(
Pozdrawiam
Jędruś
Grzegorz Nowak
2009-07-29 10:21:15 UTC
Post by Jędruś
Post by Pasza
[...]
Był chyba jeszcze poc rel Rzeszów - Lipzig
wyjazd z Rzeszowa okm 4.00 rano

GN